Senaste nytt

Utnyttja status på ett program och samtidigt samla miles på ett annat

Hej.

Jag är EBG för tillfället och har status-matchat till Turkish Airlines Elite. Jag ska resa till Istanbul med Turkish om några veckor, och undrar om det är värt för mig att registrera mitt Turkish kontoistället för EBG för eventuella fördelar t.ex. högre chans för OpUp? Då jag egentligen vill ha poängen till eurobonus undra jag vad som skulle vara det smartaste att göra? Skita i att blanda in Turkish-numret eftersom chans för OpUp ändå är så pass liten att det inte gör skillnad på om man har Elite eller annat *G registrerat? Eller ändra till Elite-nummer fram tills strax innan boarding för att få poängen till EBG?

Jag skulle inte ha blandat in TK-nummret alls. Risken är stor att poängen hamnar fel då.

Jag skulle tro att om det är överbokat mellan ARN-IST, så räcker det med EBG för att bli OpUp. Senast jag såg någon bli OpUp på ARN-IST så hade personen *S endast.

Jag har dock blivit OpUp mellan ARN-IST som TK Elite Plus då det inte vart fullt i Eko, så det kanske stämmer att de är generösa mot sina egna elites.

Tack för input!

Jag reser faktiskt DUS-IST, och när jag kollade beläggningen tidigare idag verkar det rätt tomt i både business och economy. Någon erfarenhet av OpUp vid låg beläggning, som good will - eller är det "bara" när det är överbokat i eco?

Som jag sa ovan, det har hänt när det inte varit fullt för mig, men då var det ganska fullt i eko dock. Då som TK E+ också, inte med mitt EBD.

Tack för input!

Jag reser faktiskt DUS-IST, och när jag kollade beläggningen tidigare idag verkar det rätt tomt i både business och economy. Någon erfarenhet av OpUp vid låg beläggning, som good will - eller är det "bara" när det är överbokat i eco?
De uppgraderar bara vid överbokning. Dock sker det ofta flygplansbyten i sista minut, så där kan chanserna för upgrade öka rätt rejält, speciellt om det är en A321.

Har någon erfarenhet av detta när man flyger British Airways? Jag använde mitt Air Berlin Sapphire-kort till att komma in i loungen och ändrade sedan till British Airways Executive Club vid gaten och fick nytt boarding pass. British Airways har inte krediterat Avioser till mig trots att det har gått en vecka.

Har någon erfarenhet av detta när man flyger British Airways? Jag använde mitt Air Berlin Sapphire-kort till att komma in i loungen och ändrade sedan till British Airways Executive Club vid gaten och fick nytt boarding pass. British Airways har inte krediterat Avioser till mig trots att det har gått en vecka.

Nu när man inte får poäng in på Air Berlin längre är det ju inte helt fel att fortfarande utnyttja guldkortet där men få in poängen till BAEC, jag ändrade mitt program i loungen senast(online) och fick sen in poängen så kommer göra samma visa nästa vecka när det är dags igen.

dagen efter kom dom in, blev förvånad att det gick men nu när man läser denna tråden verkar det ju fungera regelbundet. Dock ändrade jag ju på nätet och inte vid gaten, fick du ett nytt boardingkort kan du ju dock bara kräva in poängen den vägen.

Toppen