Senaste nytt

Utan god service är inte SAS längre ett självklart val

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det måste väl vara mycket ovanligt att monkey pax får flytta fram till premuim kabinen gratis?
Jag kan inte föreställa mig att ex Swiss, Lufthansa eller BA heller hade tillåtet det heller. Vill man sitta i längst fram får man helt enkelt betala för det. Pax gavs möjlighet att byta plats och flytta bak i planet till där fler lediga platser fanns. Ett utmärkt och service vänligt erbjudande tycker tycker jag. I detta fall låter det som att pax valde att sitta kvar på sin plats i den kabin som biljetten var giltig i. Tackar man nej till erbjudandet om platsbyte men efteråt blir irriterad att man inte fick sitta i den tomma premium kabinen tycker inte jag SAS har någon skuld.

Resenären borde istället ordna ett möte med sin arbetsgivare och med goda argument förklara varför arbetsgivaren i fortsättningen ska betala för en plats i premiumkabinen.

Inga gardiner på 717 om jag minns rätt, nästa gång flytta skylten "economy extra/premium in front of this row" lite längre fram bara :) satt en gång på en Cimber CRJ mellan CPH-HAM i business och vid ombordstigning var det nån som lyckades slita löst velcro skylten med business så den låg på golvet, FA kommer och sätter tillbaks den nonchalant framför mej, var tvungen att visa biljett när hon inte tänkte servera business menyn till stackars mej under den 35 min långa flygningen :) satt ju typ på rad 3 el nåt...

Kabinpersonalen ser väl på passagerarmanifestet hur många som sotter i Business, vilka som ev är uppgraderade, awards, status osv. Så det låter slarvigt att inte ge dig service.

Blev ju serverad, hon blev lite generad faktiskt pga det inträffade men allt slutade ju väl :) men som sagt hade ju kunnat skötas proffsigare än att pax ska uppvisa biljett för att visa att man faktiskt sitter i C...

Jag är trött på allt tjat om SAS och deras goda service. (nu vill inte jag låta dryg) Men sluta åk med SAS då om du är missnöjd... varför alltid flyga med det "nordiska" alternativet som är sååååå bra??? Att om du ville ha mer utrymme kunde du väl flyttat bakåt i kabinen? Eller var det inte OK?

Äntligen gick det upp hur dålig service SAS har? öööh What? Dålig service pga ej framflyttad? Sedan gråta ut här....visst.

(Ja jag är otrevlig, bakfull) men tyck vad du vill.... Jag tycker det var rätt att du fick sitta kvar. Jag har fått nog av personer i flygplan som inte betalar för sig och tror att de ska sitta på andra säten. Det här är vad jag kallar bra service. Inte f-n ska någon flyttas fram utan att ha betalt för det. Usch vad trött jag är på dessa påstridiga resenärer som står och tigger upgrades mm... nu gjorde ju INTE du det men jag är verkligen trött på dessa typer....

Säg nu vad ni vill ni som tror att ni ska få något annat än vad ni betalt för.

Jeg ser det også som at SAS har en indirekte chance for at markedsføre deres premiumklasser ved ikke at lade monkies flytte op uhæmmet. Havde der siddet personer der devaluerer man værdien af premium sæder ved at lade monkies flytte up. Dernæst kan det skabe en præcedens som vil være svær at hindre fremover...

Når det er sagt, så kunne jeg da godt selv finde på at spørge. Men jeg ville tage et nej med fint humør, da jeg ved at jeg ikke har ret til et sæde. Dernæst kommer atv premium sæder overhovedet ikke er premium på disse små fly med ens konfiguration overalt i kabinen. Personligt søger jeg altid længere tilbage hvis jeg vil have mere plads, da man har bedre mulighed for at få 2-3 sæder og måske endda kan ligge ned..

.

Tycker det är mer konstigt att så många väljer att seata sig precis bakom E-xtra. Om man väljer en billigare biljett är det väl bättre att välja en plats längre bak där du har både utrymme för handbagage och utrymme bredvid sig?

Håller med alla i tråden att SAS inte gjort något fel! Det kommer nog sluta med att personen i fråga helt får sluta flyga om han förväntar sig att alltid bli framflyttad. :)

På korta flygningar där jag har bråttom av så försöker jag alltid seata mig precis bakom eco-extra annars på nödutgång-raden

På svenska inrikes flighter med SAS kan längst bak vara ett bra alternativ också för dn som har bråttom ut eftersom det på Boeing 737 nästan alltid finns baktrappa.
MD80 är ju numer heltborta från ARNbasen och sannolikheten väldigt liten att den används på SE inrikes något mer.

Jag tycker på något sett det känns väldigt trist svenskt att klaga på att man inte gratis fick flytta fram till premuimkabinen.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen