Jag flyger mycket Blue1 717

r, och av någon anledning får jag ofta första raden i M. Jag vet inte om det är pga EBG eller inte. Skit samma, jag har ofta sett att det är 8 rader Y med ca 12 pax på de 4 första raderna, 4 rader tomt, och fullproppat i M. Ibland om det är en mer erfaren crew så flyttar de helt enkelt skylten mellan Y och M och säger sakta åt de som sitter på första raderna, varsågoda, här är mera plats. Så det händer. Det är inte en uppgradering, det är samma service, samma säten etc. Det är helt enkelt flexibilitet av crew och bra kundservice. ALDRIG har någon från typ rad 17 börjat springa fram för att få en av de tomma platserna. De brukar inte ens märka att det finns nya tomma platser.
Då Blue1 fick sina 717

r märkte jag denna tendens redan och då klagade jag åt Blue1. Då fick jag förklaringen att flygen är mer bränslesnåla som baktunga. Därför packar de så många så långt bak som möjligt. Fair enough, trots att jag tyckte det var en lustig förklaring. Jag kan inte motbevisa det, så då får jag acceptera det.
Om det nu sen var viktfördelning etc som jag inte förstår mig alls på, så kunde väl crew helt enkelt ha nämnt det? Hur svårt hade det varit? OP skulle säkert ha varit nöjd med den förklaringen om jag förstått rätt.
Kalla Blue1 vad ni vill, det är ändå Blue1 trots att det inte längre är Blue1 utan SAS. Det är extremt mycket hit and miss med crewn. De är inte alltid bra, precis som SK, WF, DY, AY, LH, BA etc etc etc ibland har dåliga crewn. Nu råkade OP dela med sig en erfarenhet där han var missnöjd med den crew han råkade få. Han kunde ha blivit flyttad lätt, han kunde lika lätt ha fått en saklig förklaring. Att totalt slå ner på honom pga att han delar med sig den erfarenheten är en stor skam för detta forum.