Senaste nytt

USA vill lätta på inreserestriktioner i maj

Fredrik

Medlem
Det är inte ens så att du är spärrad från att komma in i USA med ESTA utan spärren har varit från Europa. Det är därför några åkt till Mexiko och stannat där i två veckor.
 

Kimmen00

Medlem
En annan lika viktig faktor för mig är hur upplevelsen blir väl på plats. En massa verksamheter som har stängt, gått i konkurs, munskydd till höger och vänster och begränsningar för hur man får sitta och röra sig etc. kan påverka upplevelsen av en semester en hel del.

Vår sommarresa är ju till Texas. Jag tror fortfarande det inte kommar gå att flyga in till USA i sommar iaf..
Men Texas har ju iaf tagit bort munskydd etc så chansen finns ju att Lone Star State har väldigt lite restriktioner kvar i sommar.
 

Senator

Moderator
Vår sommarresa är ju till Texas. Jag tror fortfarande det inte kommar gå att flyga in till USA i sommar iaf..
Men Texas har ju iaf tagit bort munskydd etc så chansen finns ju att Lone Star State har väldigt lite restriktioner kvar i sommar.

Jag tror att du KAN åka till USA i sommar men med olika former av test/vaccinintyg/försäkringar. Frågan är om du VILL åka till USA med allt detta?
 

Senator

Moderator
Aha , då har jag fattat fel

ESTA är till stor del ett automatiserat system och jag tror det har varit uppe hela tiden. Det har trots allt gått att resa in i USA t.ex. via Mexiko. Vi har medlemmar som har gjort detta. Mitt ESTA gick ut i december och jag valde vänta istället för att förnya.
 

ericwg

Medlem
Jag tror att du KAN åka till USA i sommar men med olika former av test/vaccinintyg/försäkringar. Frågan är om du VILL åka till USA med allt detta?

Massachussets går in i fas 4 på måndag vilket betyder att utomhusarenor (baseball, etc) får öppna (om än med begränsad kapacitet). Restauranger och museer är sedan länge öppna. Bättre än Sverige känns det som just nu :p
 

Kimmen00

Medlem
Jag tror att du KAN åka till USA i sommar men med olika former av test/vaccinintyg/försäkringar. Frågan är om du VILL åka till USA med allt detta?

Man kan ju hoppas att allt går så snabbt i USA att plötsligt är alla restriktioner borta i landet iaf.. drömma kan man ju alltid...
 

igelkotten

Medlem
Jag tror att du KAN åka till USA i sommar men med olika former av test/vaccinintyg/försäkringar. Frågan är om du VILL åka till USA med allt detta?

Klart man vill! ;) Jag är på första flyget dit när jag lagligen kan :) Woody sa det bäst....

This land is your land and this land is my land
From California to the New York island
From the redwood forest to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me
 

STO-ARN

Medlem
Antigentest på Arlanda 295 kr såg jag.
När jag kollade med en vaccinationsklinik, med reseintyg, så var deras "Antigen, bara Antigen" och ej "Viral Antigen" som USA kräver.
Så svaret där var: ej USA med detta, utan då krävs ett betydligt dyrare PCR-test, med reseintyg...
 
Toppen