Senaste nytt

USA vill lätta på inreserestriktioner i maj

Hur ser det ut i Maine och New Hampshire med restriktioner? Håller med att Kennebunkport var grymt!

Det börjar lätta med restriktioner, men man måste testa sig dag 3-5 i Vermont, NH, MA etc. Man släpper inte garden ännu.

Långt kvar till 70% som man pratar om innan man kan öppna upp mer

COVID-19 Vaccine Tracker | COVID-19 Vaccine

Det är dock en sorglig syn att vandra på Manhattan med mycket igenbommat och for Rent skyltar överallt.

NY är fortfarande väldigt hårda på allt. Min fru gjorde operation nyligen, och jag var tvungen att göra PCR test samtidigt som henne för att ens kunnna besöka henne dagen efter.

Hennes mamma från Texas kom några dagar innan med och satt i karantän. Testade sig på dag 4 men fick inte komma in på sjukhuset förrän PCR testet visade negativt. Snabbtestet var inte nog för out of stater. Som tur är får man oftast svar på rapid inom en timme och pcr inom 3.

Vi hade dessutom besök nu i veckan från Charleston, kompisen satt i karantän hos oss. Och dra på trissor. Polisen knackade på och kollade att hon följde reglerna. Börjar tro att det inte är så random då det nu hänt flera av våra vänner som varit out of state.

Ja, det är nog inte random. Man lämnar ju uppgifterna till myndigheterna av en anledning tror jag.

Men även med karantän, så blir det ju lättare så småningom för oss som vill göra längre besök hos familj och vänner, och inte bara studsar fram och tillbaka över en helg.

Den här tråden fick mig ohört nostalgisk. Så efter en lite omtumlande eftermiddag med ett besök på barnakuten på Astrid Lindgrens på Karolinska så har lugnet sänkt sig hos oss och jag tänker vidare på USA-besök samt en Manhattan on Manhattan med @sembl

D48A5D9E-CB1F-4139-9370-661D7A51E61A.jpeg

AD9D9CE4-FA5A-4EF8-A148-A21A56967BFA.jpeg

Nu ser vi framåt och tänker på USA från typ augusti!

Kennebunkport har den bästa rollen! Glöm inte det. Vi kan ta Teslan upp bara för att äta den plus en annan i Cape Porpoise på Pier77.

Ska ta med dig till Red Hook Lobster Pound så får du testa den bästa rollen i NYC.
När det gäller Maine så kontrar jag med Five Island Lobster, man svänger av strax efter Bath, kör genom ett helt underbart landskap för att till slut komma fram till (hummer)himlen.

This land is your land and this land is my land
From California to the New York island
From the redwood forest to the Gulf Stream waters
This land was made for you and me

Samt vidare spritt i historien av "the only boss I listen to" :)

Jag har mycket kvar att se av USA, mitt primära mål är att nästa långresa blir till Sydamerika men om det av någon anledning inte går att genomföra på ett bra sätt så kan det bli en USA-resa istället, eller så firar jag 40-årsdagen i Sydvästra USA nästa år... Kanske... Vi får se...

Tyvärr verkar inte SAS dela våran entusiasm gällande USA, fick precis min resa i juli avbokad

"Due to the complexity of travel restrictions worldwide caused by COVID-19, you will not be automatically rebooked"

:(

Tyvärr verkar inte SAS dela våran entusiasm gällande USA, fick precis min resa i juli avbokad

"Due to the complexity of travel restrictions worldwide caused by COVID-19, you will not be automatically rebooked"

:(
Vart i USA hade du bokat? Har en resa till NYC bokade i Juli och har ännu ej fått den avbokad.

Toppen