Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Jag skriver alltid alla mina förnamn oavsett i vilket sammanhang det efterfrågas. Jag har t o m ändrat på mitt EB kort eftersom jag bara hade tilltalsnamnet där, som är mitt andra namn, efter att jag hade problem att komma in i en lounge I USA då man inte ansåg att kortets namn överensstämde med det som stod på boardingpasset. Jag har resonerat som så att om jag är transparent med alla mina namn så gör jag inget fel och det finns ingen möjlighet att man kan påstå att jag lämnat fel uppgifter mm. Jag har aldrig haft några problem. Och efter namnändringen på kortet så har jag inte heller haft problem i loungerna.

Jag tror rädslan för fel i namnfälten är överdriven. Jag har 50+ immigrations i US de senaste 3 åren och har _alltid_ utelämnat mina två andranamn, aldrig haft problem med detta varesig där eller i de ~20 andra länder som krävt immigration declarations jag besökt.

Förutsättningen är dock att första namnet är det som alltid används, och står på bonuskort o s v.

Har för om att det står att det räcker med att fylla i första namnet av given names i estan. Oavsett ditt tilltalsnamn. Det ska finnas något litet frågetecken eller hjälptext om det.

Jag skriver alltid alla mina förnamn oavsett i vilket sammanhang det efterfrågas.

Jag vet inte hur vanligt det är med pudlar här i forumet, men jag får uppenbarligen göra en. Det var ett tag sedan jag fyllde i min ESTA ansökan (om det är en ursäkt), men när jag idag gick tillbaka och kollade på den såg jag att jag bara fyllt i mitt första namn, alltså inte tilltalsnamnet. Rätt ska vara rätt. :)

Jag fyllde bara i tilltalsnamnet senast (som råkar vara mitt tredje förnamn) och det har fungerat bra. Vilket är samma namn som FF-korten och kreditkort etc. är registrerat med.

Men jag är konsekvent på så sätt att jag i min profil skriver att mitt namn enligt passet är "CCC AAA BBB" även om det i passet "råkar" stå "AAA BBB CCC"... Så det uppstår nog match på det sättet.

Toppen