Senaste nytt

USA ESTA & Visum tråd

Once56

Medlem
Försöker ansöka om ESTA nu, kommer bara till att ladda upp passbilden, sedan står det still. Någon som vet om det brukar vara störningar? Alla tidigare gånger har det gått snabbt och smidigt.
 

mha321

Medlem
Du måste inte ladda upp passbild, det är bara hjälp för att läsa in data automatiskt. Fyll i manuellt...
Har inte det ändrats? Enligt deras egen sida:

Do I have to use the new "Upload Your Passport" feature?

Yes, You must upload your passport to continue with your ESTA Application. After successful completion of the photograph, ensure the information populated in the corresponding fields are correct as data entry errors could potentially delay the processing of your ESTA application.
 

mha321

Medlem
När ändrades det? Fyllde i ESTA den 28/11 och utan passuppladdning. Ursäkta om jag skrev fel isf.
Vet inte, jag har inte behövt använda det själv men slog upp det där på sidan för en bekant för ett par veckor sedan. Jag tolkade det som att det ändrats men det kan vara fel.

Hittar att det annonserades som att "nu blir det obligatoriskt" i februari förra året. Men uppenbarligen blev det inte det på en gång. Kanske något som ändrades vid årsskiftet.
 
Toppen