Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

"Buy and Gift" här. Väntar på nästa "share". Men vi har väl diskuterat tidigare vilka mönster dom har sina kampanjer, om några:confused: Jag körde max share senast så dom kanske tycker att jag ska lugna mig och köpa lite i stället:D

Fick också erbjudandet via mail om "buy or gift miles".
Tyvärr är inte de likvida medlen vad man önskar just nu så man kan nyttja detta till max. Det är dyrt att köpa "finwhisky" :)

Hej,
Ny här, även om jag följt sidan ett tag.
Kort fråga, känns som jag är knäpp, men allt ovan låter för bra för att vara sant, är det så???

Köp 50k poäng, få 50k poäng. Således 100k på kontot. Sedan bara boka en F-blijet??? Jag flyger ett par gånger per år till Nigeria, oftast med LH. En vanlig elak Y biljet som ger tex bara 750EB-poäng på sträckan FRA-ABV kostar ju minst 10000sek. Nu kan jag alltså få en F-biljet med LH till Abuja för under 12000sek??? Var är haken???

Hej,
Kort fråga, känns som jag är knäpp, men allt ovan låter för bra för att vara sant, är det så???

Köp 50k poäng, få 50k poäng. Således 100k på kontot. Sedan bara boka en F-blijet??? Jag flyger ett par gånger per år till Nigeria, oftast med LH. En vanlig elak Y biljet som ger tex bara 750EB-poäng på sträckan FRA-ABV kostar ju minst 10000sek. Nu kan jag alltså få en F-biljet med LH till Abuja för under 12000sek??? Var är haken???

En hake är väl att det måste finnas bonusplatser lediga som är bokningsbara för USDM. TIll vissa destinationer kan det vara så att det är väldigt få bonusplatser tillgängliga och man kan bli tvungen att åka andra dagar än planerat. Ska man till en specifik destination i afrika finns det kanske itne så många alternativ att välja på jämfört med att flyga till NY där man har betydligt fler valmöjligheter med oliak bolag att flyga med från olika destinationer i europa.

Hej,
Välkommen här. :)

Det är en fest som kan avslutas när som helst. En vanlig elak Y kan ge 100% miles om du lagrar dessa hos Uniteds program. Det är inte säker att det finn F biljetter till ABV och om det finns bokningsbara awardplatser. Närmare avgången kan det vara bättre tillgång med då måste ju man betala lite mer i avgifter också.

Tillgången på awards är begränsad och du kan behöva anpassa ditt flygande rejält pga det.

Men visst är det fantastiskt - det är många här som använder US Airways poäng fortlöpande.

Fick nyss "Get a 100% bonus when you buy or gift miles" för november. Antingen är de i akut kris, eller så är det en så bra kassako att de gör en Hemtex.

Har fått erbjudande igen. Dvs både oktober och november. Det står både buy and share. Verkar som om dom behöver dra in pengar.

Någon kanske har nämnt det, men det slog mig helt plötsligt (borde ha gjort det tidigare:rolleyes:) att det är ju ett utmärkt sätt att låna pengar gratis. Man kan ju dra ned på de räntebärande krediterna och skaffa sig lite räntefria krediter.

Toppen