Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Jag har tankat upp med 100k och försöker hitta sätt att kunna köpa mer miles. Ett konto är redan tecknat på frugan och i avvaktan på 12-dagars-regeln. Är det någon som vet hur det funkar med att sätta ett till konto på sig själv, fast med annan adress?

En till fråga som awardticket-novis - kan jag resa GOT>HKG och sedan TPE>GOT hem? *A har inga direktflyg HKG>TPE och då betalar jag hellre en billig enkelbiljett än att flyga via BKK och andra tidstjuvar. Det är det som kallas open jaw om jag förstått det rätt?

Tacksam för alla svar och alla duktiga och hjälpsamma som finns på det här forumet!

Jag har tankat upp med 100k och försöker hitta sätt att kunna köpa mer miles. Ett konto är redan tecknat på frugan och i avvaktan på 12-dagars-regeln. Är det någon som vet hur det funkar med att sätta ett till konto på sig själv, fast med annan adress?

En till fråga som awardticket-novis - kan jag resa GOT>HKG och sedan TPE>GOT hem? *A har inga direktflyg HKG>TPE och då betalar jag hellre en billig enkelbiljett än att flyga via BKK och andra tidstjuvar. Det är det som kallas open jaw om jag förstått det rätt?

Tacksam för alla svar och alla duktiga och hjälpsamma som finns på det här forumet!

Japp, en open jaw eller en stopover är tillåten per resa.

Tack för snabba och informativa svar.

Menar du att det är billigare att köpa det på plats i HKG än i förväg?

Menar du att det är billigare att köpa det på plats i HKG än i förväg?

Vi har diskuterat det tidigare här att det kan vara svårt att komma åt biljetter med låga priser i Asien om man inte köper dem på plats. T ex kan man åka business med CX mellan TPE-HKG-CGK T&R för mellan 4500-6000 kr. Det priset finns inte på några sökmotorer,utan det kommer du bara åt via CX hemsida. Hur det ser ut med andra bolag vågar jag inte säga. Men har du lite tid på dig i HK misstänker jag att du kan hitta biljetter till hyfsat pris. Men enkel tenderar att vara dyrare än T&R.

Fråga angående köp av US Airways dividend miles på företaget.

Har någon köpt miles och sedan skrivit av dessa på det egna företaget, som ett sätt att resa i jobbet och ett alternativt sätt att "köpa biljetten"? Vad säger redovisningsbyrån/revisorn?

Fråga angående köp av US Airways dividend miles på företaget.

Har någon köpt miles och sedan skrivit av dessa på det egna företaget, som ett sätt att resa i jobbet och ett alternativt sätt att "köpa biljetten"? Vad säger redovisningsbyrån/revisorn?

+1 på den frågan

Kommer flytta från Tokyo till Shanghai till hösten och funderar på att använda Dividend Miles för transport i och med att det är så satans dyrt att flyga ut ur Japan. Men! I och med att det rör sig om en one-way, som kommer debiteras som return, så är jag så klart intresserad av att få ut så mycket bang for the buck som möjligt. Två frågor:

1. Skulle det kunna godkännas att t. ex. åka via SIN? Även fast SHA/PVG (slutdestination) ligger mycket närmare HND/NRT än transferport.
2. Är det möjligt att boka "hemresan", som inte ska utnyttjas, i Economy och alltså inte debiteras för Business den sträckan?

Försöker läsa mig till detta hos Dividend Miles men är tydligen något efterbliven och kan därför inte hitta svar.

Toppen