Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Du kan boka open-jaw med US, så att flyga NRT-SIN(destination)-SHA är helt OK.

Så du kan enkelt ta en liten semester i SIN på väg till Shanghai.

1. Skulle det kunna godkännas att t. ex. åka via SIN? Även fast SHA/PVG (slutdestination) ligger mycket närmare HND/NRT än transferport.
agehall har redan svarat. Ja, det går.

2. Är det möjligt att boka "hemresan", som inte ska utnyttjas, i Economy och alltså inte debiteras för Business den sträckan?
Om du reser i olika kabinklass, kommer du att debiteras högsta kabinens miles för hela resan.
T ex:
Tokyo-Singapore: ANA Business class
/destionation/
Singapore-Shanghai: Singapore Airlines Economy class

Du behöver att betala för Business class award mellan Far East - South Asia.

Last edited:
Tack AHO! Tror det blir HND ✈ TSA - några dagar semester - TPE ✈ SHA med ANA resp CA Business. Alternativt via ICN med OZ på vägen till Shanghai. Det senare är väl egentligen mer lockande.

Kommer flytta från Tokyo till Shanghai till hösten och funderar på att använda Dividend Miles för transport i och med att det är så satans dyrt att flyga ut ur Japan.

Annars kan du ta dig till Ibaraki flygplats(IBR, Tokyos Skavsta :)) och sedan flyga med kinesiskt LCC, Spring Airlines(9C).
Enkelresa mellan Ibaraki och Shanghai Pudong(PVG) kostar från 12.900 JPY inkl. skatter(ca 1.200 SEK).

Det finns direktbussar till Ibaraki flygplats från Tokyo station. Det kostar bara 500 JPY(ca 45 SEK) om man åker med ett flyg som avgår från Ibaraki flygplats samma dag.

AHO, rekommenderar du någon, som tittar på att flyga en skojig rutt i C, att istället flyga en LCC!? Nu blir jag lite orolig...

AHO, rekommenderar du någon, som tittar på att flyga en skojig rutt i C, att istället flyga en LCC!? Nu blir jag lite orolig...

Jag visar bara ett alternativ, m10 får bestämma vilket sätt han/hon ska resa. :)

Men om jag gör själv skulle jag flyga så här.

Tokyo-Seoul: ANA/Asiana/United
Seoul-Taipei: THAI
Taipei-Beijing: Air China
Beijing-Hong Kong: Air China
/destination/
Hong Kong-Beijing: Air China
Beijing-Shanghai: Air China

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

eller den här routingen i Business class för 30.000 US miles.

Tokyo-Taipei: ANA/United
Taipei-Seoul: Asiana/THAI
Seoul-Tashkent: Asiana
/destination/
Tashkent-Seoul: Asiana
Seoul-Shanghai: Asiana

Det blir relativt dyrt med US Dividend Miles(80.000 miles) men annars kan man flyga i First som den här.

Tokyo-Bangkok: THAI/United
Bangkok-Kuala Lumpur: Lufthansa
Kuala Lumpur-Singapore: Singapore Airlines (Business)
Singapore-Jakarta: Singapore Airlines/Lufthansa
/destination/
Jakarta-Singapore: Singapore Airlines/Lufthansa
Singapore-Beijing: Singapore Airlines
Beijing-Shanghai: Air China

Förutom sträckan Kuala Lumpur-Singapore kan man flyga i First class.
Om man har 60.000 SAS EuroBonus poäng kan man också flyga så här. Fast man måste betala saftig bränsletillägg.

Toppen