Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Funderar starkt på att köpa 50000 miles med 100% bonus. VIlket skulle ge mig 100.000 miles.
Hur mycket är 100.000 miles? Är det värt 1750$ ?
Hur långt kommer jag med 100.000 miles? Skulle någon kunna ge mig ett prisexempel.
och hur listar man ut priserna? Har kollat igenom US airways sida, där kan man dock bara boka flyg inom US airways och biljetterna (points) är oftast väldigt dyra. Typ 70.000points för att flyga economy från London till New York.

Mvh,
// Nybörjare.

Last edited:
Jag visar bara ett alternativ, m10 får bestämma vilket sätt han/hon ska resa. :)

Men om jag gör själv skulle jag flyga så här.

Tokyo-Seoul: ANA/Asiana/United
Seoul-Taipei: THAI
Taipei-Beijing: Air China
Beijing-Hong Kong: Air China
/destination/
Hong Kong-Beijing: Air China
Beijing-Shanghai: Air China

Mycket lockande!
Problem: Jag kommer flytta över mitt bohag efter ett år i Tokyo (iofs bara två stora, stora incheckade väskor och två handbagage – men tunga och otympliga as).
Fråga: Hur stor är sannolikheten att jag kommer kunna checka in bagage för hela vägen? Bortsett destination och byte inrikes i Kina, så klart.

Kollar lite på US airways hemsida och award chart for star alliance. Stämmer det att man tar 100k poäng för att åka Sverige (Europe) till USA men 80k poäng för att åka Sverige (Europe) till tex Tokyo eller Hong Kong? Om jag skulle vilja boka för 2 pers till sept 2013, hur långt innan kan man boka award biljetter och ska man ligga på låset eller avvakta tills senare? Är ANA tool fortfarande bra att se platstillgång för alla star alliance bolag?

Stämmer det att man tar 100k poäng för att åka Sverige (Europe) till USA men 80k poäng för att åka Sverige (Europe) till tex Tokyo eller Hong Kong?
Ja, det stämmer. Europa-North Asia award är mycket förmånligt.

Om jag skulle vilja boka för 2 pers till sept 2013, hur långt innan kan man boka award biljetter och ska man ligga på låset eller avvakta tills senare?

Du kan nog boka okt/nov 2012 beroende på hur länge ni tänker stanna i destination.
Observera att olika flygbolag har olika timing när de släpper award platser. Generellt är det runt 330 dagar före avresedatum, men vissa släpper 355 dagar före avresedatum.
Om jag kommer inåg rätt har US Dividend Miles access till partner award platser runt 330 dagar före avresedatum. Du kan kolla mer info på FlyerTalk, eller andra medlemmar kan hjälpa dig.

Är ANA tool fortfarande bra att se platstillgång för alla star alliance bolag?
I stort sätt ja. Men det händer att de inte kan se Lufthansa/SWISS award platser i premiumkabiner.

Funderar starkt på att köpa 50000 miles med 100% bonus. VIlket skulle ge mig 100.000 miles.
Hur mycket är 100.000 miles? Är det värt 1750$ ?
Hur långt kommer jag med 100.000 miles? Skulle någon kunna ge mig ett prisexempel.
och hur listar man ut priserna? Har kollat igenom US airways sida, där kan man dock bara boka flyg inom US airways och biljetterna (points) är oftast väldigt dyra. Typ 70.000points för att flyga economy från London till New York.

Mvh,
// Nybörjare.

Vet inte om du har sett den här. Som AHO säger så är Europa-Asien mycket prisvärt. Personligen tycker jag att om man ska köpa mil och använda för att resa ARN/GOT/CPH-BKK, eller annan Asiatisk destination med direktflyg från Europa, så är det inget större klipp att betala med miles. Nu och då brukar det dyka upp kampanj priser i business för mellan 15-20 000 kr. Då är det bättre att använda milen för att göra en kreativ routing, eller åka första klass. Thai och Asiana brukar ha bra tillgång.

Går det att från Europa åka österut till Hawaii för de miles som finns i award charten (såsom jag vill åka: 125k miles i F)? Har förstått att tillgängligheten i F är bättre den vägen samt att man då kan få en stopover i Asien.

Går det att från Europa åka österut till Hawaii för de miles som finns i award charten (såsom jag vill åka: 125k miles i F)? Har förstått att tillgängligheten i F är bättre den vägen samt att man då kan få en stopover i Asien.

Tyvärr, stopover i annan zon än destinations-zonen är ej ok.

Ok. Det gjorde det hela lite sämre.....men för platstillgångens skull i F kanske österut ändå är en möjlig väg, eller?

Tyvärr, stopover i annan zon än destinations-zonen är ej ok.
Va, det är väl okej om det är en Star Alliance-hub i samma eller billigare zon?

Stopovers
...
3. For travel outside the continental U.S., Canada and Alaska, you’re allowed one stopover per US Airways itinerary at a US Airways gateway or international destination (or in a partner hub city if you’re traveling on an award partner).
...
4. Stopovers are allowed only for the most direct route of travel.
US Airways | Dividend Miles membership guide

Last edited:
Toppen