Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

MCT ser ut att kunna vara upp till 2h i SYD. Vilka bolag är det du tänker connecta mellan?

Det ser ut som MCT mellan två internationella flyg på Sydney Kingsford Smith flygplats(SYD) är 60 minuter.
Kod:
[Minimum Connection Time [MCT]: SYD]

** EXCEPTIONS EXIST ** 
                                               DD  DI  ID  II   
STANDARD:         SYD                          030 060 075 [B]060[/B]  
                  LBH                          020 060 060 060  
                  SWZ                          020 060 060 060

TG BKK-SYD och NZ SYD-RAR.
NZ flyger SYD-RAR direkt varje lördag. Varav mitt intresse att inte missa flighten så att jag måste en vecka :)
Ser att det även finns platser mellan BKK-AKL, men där finns ingen first

OK, det visste jag inte att Air New Zealand flög mellan Sydney och Rarotonga. Man lär sig något nytt varje dag.

För TG-NZ II ser MCT ut att vara 1h30m.

Helt rätt, agehall.

Kod:
[Minimum Connection Time [MCT]: SYD/TG-NZ]

DD  DI  ID  II   
STANDARD:         SYD                          030 060 075 060  

EXCEPTIONS:                                                     
A/L FLT-NBR                                                     

-ALL-                                          --- 120 --- ---  
NZ 0001-1999                                                    

-ALL-                                          --- 120 --- ---  
NZ 7900-7998                                                    

-ALL-                                          --- --- --- [B]090[/B]  
NZ

Jag sitter här och velar på köpknappen.

Jag vill åka till Hong Kong och jag hade tänkt spendera runt 15.000:- på flyget..

Som jag förstått det så kostar Europa - HKG 100K poäng vilket går att köpa nu för cirka 12-13K

Är det krångligt att ringa och boka? Läste runt lite och det verkar ju vara en hel del man ska ha koll på när man ringer och bokar för att inte bli lurad massa avgifter hit och dit.
Är det svårt att få till Lufthansa First i Österled? (Ska ju vara i princip omöjligt till Staterna men till HKG kanske möjligt?) Vore ju guld att pröva deras F terminal och allt vad det innebär.

Tillkommer det mycket avgifter vid bokningen?

Hur skulle man kunna routa från ARN om slutmålet är HKG? Om möjligt med Lufthansa för att få till F där.
Tips?

Last edited:
Jah vågar inte säga hur det ser ut med avgifter, men för någon vecka sedan kollade jag tillgänglighet med LH till NRT med kort varsel och det fanns en del platser. Det stämmer det som diskuterats här förut att LH släpper plaster sent i F. Sedan är det ju en annan femma om man kommer åt dem via US-Airways. Någon som har erfarenhet av det?

Jah vågar inte säga hur det ser ut med avgifter, men för någon vecka sedan kollade jag tillgänglighet med LH till NRT med kort varsel och det fanns en del platser. Det stämmer det som diskuterats här förut att LH släpper plaster sent i F. Sedan är det ju en annan femma om man kommer åt dem via US-Airways. Någon som har erfarenhet av det?

Låter bra.
Det spelar ingen roll om jag åker med kort varsel eller ett tag fram i tiden.
Så länge jag kommer till Hong Kong innan året är slut i princip.

Lufthansa First står ju högt upp och för 100K poäng så lockar det enormt.

1)Är det per kalenderår som begränsningen i köpta mile är eller räknas det från första gången jag köper?
2) Hur ställer sig slatteverket/revisorn till att köpa miles fören tjänsteresa och vad krävs för verifikat isf?

Då var det påfyllt med 100.000 nya poäng, sammanlagt 260.000 på lagret :)
Om man får lov att gnälla så är det lite retsamt att det är ca 40% dyrare nu än för ett år sen, med det höjda priset på miles och den sämre dollarkursen...men fortfarande bra värde.
Nu ska vi bara hitta tid och ro att resa nånstans också!

Hade man köpt poäng varje gång detta erbjudande varit ute medan jag varit medlem här nu hade man ju haft en del... Dock lär det inte bli några denna gång heller.

Men det är klart, man blir ju lite sugen...

Toppen