Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Va, det är väl okej om det är en Star Alliance-hub i samma eller billigare zon?

Hmm, då minns jag galet. Vet att det fanns lite kontraverser om detta för ett tag sedan på FT när jänkare plötsligt inte längre kunde åka till Asien igenom Europa, kanske var denna ågärd som hindrade det. Frågan är då om det är ok att flyga till Hawaii via Asien.

Tekniskt sätt skulle det vara ok att flyga samma väg till USA och t.o.m NYC då eftersom det bara finns billigare zone på vägen ditt. Tvivlar på att det går...men om det gör så är ju värdet på en sådan Award så vulgärt lönsam att man nästan skäms för det...

Hmm, då minns jag galet. Vet att det fanns lite kontraverser om detta för ett tag sedan på FT när jänkare plötsligt inte längre kunde åka till Asien igenom Europa, kanske var denna ågärd som hindrade det. Frågan är då om det är ok att flyga till Hawaii via Asien.

Tekniskt sätt skulle det vara ok att flyga samma väg till USA och t.o.m NYC då eftersom det bara finns billigare zone på vägen ditt. Tvivlar på att det går...men om det gör så är ju värdet på en sådan Award så vulgärt lönsam att man nästan skäms för det...

Mycket riktigt får man inte flyga till USA via Asien från Europa
Award travel is permitted when the distance in one direction does not exceed the maximum mileage allowed between the origin and destination. Certain itineraries are subject to mileage restrictions. Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.

Inte för att det löser något nu men den absolut bästa delen med US miles är USA-North Asia via Europa i First som ligger på 120 000 miles.

Mycket riktigt får man inte flyga till USA via Asien från Europa

Travel from North America to Europe is not allowed via Asia. Travel between Europe and Japan/North Asia/South Asia/Australia/New Zealand is not permitted via North America.

Hmmm, men detta säger inget om att resa till USA via Asien.

Tyvärr tolkar inte de på telefonerna denna texten på samma sätt som du. Jag har iaf inte lyckats när jag försökte några gånger.

Hmm... känns som det kan vara hyfsat agent-varierande om man kan vara övertygande angående semantiken. Måste nog testa det. Vore ju lokalt hjältestatus på BC.se om man kan tugga igenom en sån award. ;-)

Någon som vet min connection time på SYD för INT-INT resor? Vad jag sett är det 1 h.
När jag söker på ANA hittar jag den 11 Aug BKK-SYD i First, landar 20:00 och därifrån vill jag åka vidare till RAR kl 21:15.
Men då får jag ett Error meddelande trots att det är 1h och 15 min mellan.

Har någon tips på destination med resperiod 10 aug - 26 aug med 150.000 US Airways poäng?
Min tanke var att åka ARN (Bus) - BKK (First) -SYD (Bus) -RAR, stanna 10 dar för att sedan fortsätta till SYD i Bus via AKL. Stanna 4 dagar innan resan fortsätter hem via BKK (First) och ZRH (First)

Jag tror inte att det finns direktflyg med Star Alliance mellan Sydney och Rarotonga.
Är det inte Auckland(AKL) och Rarotonga?

TG BKK-SYD och NZ SYD-RAR.
NZ flyger SYD-RAR direkt varje lördag. Varav mitt intresse att inte missa flighten så att jag måste en vecka :)
Ser att det även finns platser mellan BKK-AKL, men där finns ingen first

Toppen