Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Vart sugen och köpte även jag, 100000 nu på kontot,,
Går det att kombinera med EB poäng för att göra en drömresa och komma in i FCT i FRA, har 700.000+ SAS poäng ?
Reser så mycket att det sällan blir en nöjesresa..

Vart sugen och köpte även jag, 100000 nu på kontot,,
Går det att kombinera med EB poäng för att göra en drömresa och komma in i FCT i FRA, har 700.000+ SAS poäng ?
Reser så mycket att det sällan blir en nöjesresa..
Kombinera kan man göra genom att boka två eller flera separata bokningar. Däremot kan du inte boka en bonusresa med USDM miles + SAS EB poäng tillsammans.

För dina SAS EuroBonus poäng är det nog bäst att använda för resa från Brasilien (om du har tid och lust att åka dit minst två gånger). Då sparar du flera tusenlappar tack vare utan bränsletillägg.

Dina EB-poäng räcker till en bra F-resa bara de! Tex kan du åka LH till EZE för 190k + dryga 4kkr i skatter och avgifter. Det ger rätt mycket tid i FCT om du planerar rätt.

... och att jag hejdade mig. Familjeliv och extensivt arbete hindrar alla dessa former av excesser. Jag får leva genom er andra. Gör mig inte besviken!

Men så svårt är det inte att hitta F för två personer. Det kräver lite jobb, men det är en MYCKET sämre deal att köpa en C biljett som man kan få för säg 30kkr med USDM jmf med en F biljett som troligen skulle gå på 80kkr+.

Hur lätt det är att hitta biljetter beror naturligtvis på destination, tidpunkt och antalet personer. Är du helt flexibel går det naturligtvis bra, personligen är jag sällan det och har haft mycket lättare att hitta plats i C. Sedan är det bara en del av resan som blir i F i praktiken - i bästa fall båda långsträckorna. Hittar jag plats i F tar jag det, men i de flesta fall blir det C.

Även jag har nu fallit ner i detta "träsk" (i positiv bemärkelse) av att köpa poäng. Skaffade konto i början av aug, funderade och funderade - slog till i igår och köpte 100.000 poäng. Får nog bli en Asienresa någon gång nästa år..... Se vad 1 års läsande och enstaka inlägg skapat.... :)

Med tanke på alla inlägg - det är alltså dumt att inte köpa "full pott"!?

Lite av en bedömningsfråga, men troligen är det en bra investering och då det tillkommer lite administrativa avgifter, så är det smartast att köpa så mycket man får. (Avgiften är fix, oavsett hur mycket man köper)

Håller med, och om detta toppas med ännu ett Shareerbjudande till samma låga kostnad som sist så blir det ännu bättre. Kostnaden per mile blir då nästan lika låg som den var innan USDM blev känt för den stora massan.

Toppen