Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Men snälla - ANVÄND POÄNGEN I F!

Det är frestande att köpa en resa i C, men det är en extremt dålig deal jämfört med att boka den i F.

Salve bro:s and sis!

Då det bara var ngra timmar kvar på kampanjen så slog jag nyss till och köpte max, alltså 50k, vilket också gav mig 50K i bonus.
Jag har läst många trådar här på forumet om vad 100k kan ge i F. Jag har också försökt hitta nFo om vart 100K kan ta 2 pers i C! Det skulle vara intressant att få förslag på frågan... Helst resa till Asien.

90K kan ta 2 pers i F till några städer i Östra Ryssland, via Asien :)

Jag köpte nyss efter att ha konstaterat att tillgänglighet ser bra ut i first inom Oneworld efter mergern även för 3 platser. Herr,Fru och Dotter Mattson har nu c:à 700 k.

Så blev det 100,000 poäng även för mig.

Första gången jag har köpt poäng öht, men hur jag än har räknat på det så blir det bara vansinningt billigt om jag lyckas fixa en bra F flygning. ;)

Lite av en bedömningsfråga, men troligen är det en bra investering och då det tillkommer lite administrativa avgifter, så är det smartast att köpa så mycket man får. (Avgiften är fix, oavsett hur mycket man köper)

Med tanke på att erbjudandet(100% bonus) är det bästa vi historiskt sett sätt så skulle jag säga det. Sen ska poängen nyttjas också och även om jag i princip håller med Agehall att de ska användas i F finns det säkert rutter i C som är värda besväret.

En betald C biljett ger ofta 2x miles vilket också bör vara med i kalkylen. Håller med Agehall, det är F som gäller utom möjligtvis vid kort varsel då betald C kan vara dyr.

Men snälla - ANVÄND POÄNGEN I F!

Det är frestande att köpa en resa i C, men det är en extremt dålig deal jämfört med att boka den i F.

Du har rätt, men man måste väga in andra parametrar också. Som att det kan vara betydligt svårare att hitta platser i F, och att långt ifrån alla flyg/bolag har F.
En resa i C med USDM ger oftast oerhört bra värde för pengarna med tanke på att man kan ha både stopover och destination, och att man kan ha såpass många segment (i princip kan man kombinera olika Star Alliance-bolag på ett sätt som du aldrig kan med en vanlig revenue-biljett). Så visst, använda om möjligt poängen till F, men C är ändå (i de flesta fall) väldigt bra värde.

Men så svårt är det inte att hitta F för två personer. Det kräver lite jobb, men det är en MYCKET sämre deal att köpa en C biljett som man kan få för säg 30kkr med USDM jmf med en F biljett som troligen skulle gå på 80kkr+.

Toppen