Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Såg att dom ger dubbla miles i deras Storefront. Med dollarkurs på 6,4 så kan ni köpa virusskydd för 10700 SEK och få 100 000 miles. Lite billigare än deras 100% buy miles-kampanjer :)

Du har antagligen rätt där Dr. Miles. Jag läste det som att du fick dubbla miles på allt du handlade. Men det ser ut att bara gälla vissa utvalda partners.......ingen av dom hade någon bra earn rate :(

Jag har hört att månadspara för poängköp är också ett bra sätt. ;)

En tusenlapp varje månad kan resultera till 100.000 US miles vid 100% kampanj.
Med tanke på hur långsamt det går med anti-trust utredning i USA, man kanske hinner att köpa 100.000 US miles.

Du kan få berätta för mig hur man gör när man köper och utnyttjar dessa köpta miles vid tillfälle, Dr Miles, för det har jag fortfarande inte riktigt hajjat. Rookie som man är ;)

Du kan få berätta för mig hur man gör när man köper och utnyttjar dessa köpta miles vid tillfälle, Dr Miles, för det har jag fortfarande inte riktigt hajjat. Rookie som man är ;)

Köp av miles (vid 100% bonus miles kampanj):

US Airways Dividend Miles (USDM) kör då och då 100% bonus miles kampanj vid köp av miles.

• Vanligtvis 1 mile kostar 0,035 USD och det tillkommer 7,5% skatter + 30 USD avgift oavsett hur många miles du köper.
  • Minsta antal miles du kan köpa är 1.000 miles och köpet måste vara multiplikation av 1.000 miles.
  • Max antal miles du kan köpa per kampanj är 50.000 miles utan bonus. Alltså totalt max 100.000 miles inkl. 100% bonus miles
  • Inköpskostnaden av 50.000 miles (+100% bonus miles) är 1.881,25 USD inkl. skatter och avgift. Det är ca 12.200 SEK, beroende på växelkursen.

Användning:

Du kan åka t ex till din favoritdestination Bali för 90.000 US miles i Business class och du kan kombinera valfri Star Alliance flygbolags flygningar.
Det bokas som en bonusresa, därför tillgängliga platser är begränsade, men om det är upp till 2 personer kan man ofta hitta platser.

För ytterligare information om användning av US Airways miles kan du läsa i den här tråden.

http://www.businessclass.se/star-al...es-airways-dividend-miles-bonusresa-trad.html

Borde det inte vara lättare för en som är ny till bonusresor att använda sig av något mer webbaserat? exempelvis Mileage plus eller Lifemiles?

Spontan tanke bara. :p

(Fast är man bra på engelska och vet vad man ska ha så är det ju inga problem. Har man tur med agentrouletten så kan man ju få en riktigt hjälpsam agent också.)

Salve bro:s and sis!

Då det bara var ngra timmar kvar på kampanjen så slog jag nyss till och köpte max, alltså 50k, vilket också gav mig 50K i bonus.
Jag har läst många trådar här på forumet om vad 100k kan ge i F. Jag har också försökt hitta nFo om vart 100K kan ta 2 pers i C! Det skulle vara intressant att få förslag på frågan... Helst resa till Asien.

Toppen