Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Det kanske har nämnts innan men om du/ni köpt USDM miles under 2012 så har man 100% bonus fram till 31 jan. Personligen har jag missat nåt mail om detta men såg det när jag loggade in på "köpesidan" :)

Det har varit uppe tidigare i någon tråd. Tackar dock för påminnelsen då jag glömt att köpa. Nu är det gjort! :)

Idag fick jag mail om 50% Buy/gift t.om. den 28/2

Känns ju inte värt det med bara 50%, jag var inte inbjuden på 100% buy för jag har inte handlat tidigare

Jag har inget inte skaffat US Airways Dividend Miles, men funderar på att göra det. Avsikten blir då att få ihop något trevligt för mig och min sambo. Frågan är; är det bättre att skaffa vars ett konto och köpa ihop miles eller att bara skaffa ett och lägga in allt där? Har det någon betydelse när man ska boka sedan, dvs göra en bokning för två personer eller två bokningar för en person?

Jag har inget inte skaffat US Airways Dividend Miles, men funderar på att göra det. Avsikten blir då att få ihop något trevligt för mig och min sambo. Frågan är; är det bättre att skaffa vars ett konto och köpa ihop miles eller att bara skaffa ett och lägga in allt där? Har det någon betydelse när man ska boka sedan, dvs göra en bokning för två personer eller två bokningar för en person?

Det blir smidigare att boka bonusresor för två personer från ett konto än från två konto.
När jag använde miles från två olika konto fick jag två olika bokningsnummer också.

Det blir smidigare att boka bonusresor för två personer från ett konto än från två konto.
När jag använde miles från två olika konto fick jag två olika bokningsnummer också.

Däremot kan det vara bra att skapa två konton ifall man vill ta del av eventuella share bonusar som kanske kommer senare i år. Sedan kan man bygga upp med miles på båda kontona och använda miles från dem varannan gång.

Kan ev också gå fortare att få tag i nog med poäng för två personer eftersom kampanjerna varit begränsade till 100k/konto (50+50). Korta ner tiden från poängköp till bokning, helt enkelt.

Jag har precis skaffat mitt konto så jag fick inte vara med på 100% kampanjen... men nu fick jag ett mail om 50% kampanj... Man kanske skulle köpa lite bara för att få vara med vid nästa 100% kampanj.

/LinuxSam

Toppen