Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Har köpt på mig miles för en tur till KMQ (helst i F). Jag behöver vara där måndag 17/9 (spelar ingen roll när på dygnet). Kikar på TG till BKK för vidare transport till NRT/HND och så småningom KMQ, men hur är det med tåg mellan dessa platser? Om jag vill flyga hela vägen (utan alltför lång restid) så får jag bara 40 minuter i BKK vilket förmodligen är i minsta laget....
Finns det annan routing som är bättre? Har kikat på FRA-KIX med LH men tillgängligheten är sådär i F. Och är det smidigt med tåg därifrån till Kanazawa?
Era förslag tas tacksamt emot!

Last edited:
Transfer mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda finns både tåg och buss. Men buss är ofta enklare och det går oftare.

Om det är OK med Business class kan du också flyga mellan Singapore/Bangkok - Tokyo Haneda med Singapore Airlines/ANAs nattflyg vilket gör det lätt för dig att ansluta inrikesflyg till Komatsu(KMQ).

Du kan tyvärr inte flyga ANA First class inrikes på en bonusresa. Däremot kan du betala 7.000 JPY(ca 630 SEK) vid check in och uppgradera om det finns plats.

Transfer mellan Tokyo Narita och Tokyo Haneda finns både tåg och buss. Men buss är ofta enklare och det går oftare.
Tack för ditt svar. Min tanke var att kanske ta tåg mellan någon av flygplatserna KIX, NRT, HND till Kanazawa. Skall kika på ditt förslag med SQ/HN till HND för vidare inrikes till KMQ.

Tack för ditt svar. Min tanke var att kanske ta tåg mellan någon av flygplatserna KIX, NRT, HND till Kanazawa. Skall kika på ditt förslag med SQ/HN till HND för vidare inrikes till KMQ.

Japanska flygplatser har ofta väldig dålig tågförbindelse och om jag kommer ihåg rätt, är Sapporo Chitose(CTS) flygplats enda flygplats som har fjärrtågförbindelse.
Andra japanska flygplatser som har något tågförbindelse till/från centrum är:
Tokyo Haneda(HND)
Tokyo Narita(NRT)
Osaka Itami(ITM)
Osaka Kansai(KIX)
Nagoya Chubu(NGO)
Fukuoka(FUK)
Sendai(SDJ)
Okinawa Naha(OKA)

De andra japanska flygplatserna har inte någon tågförbindelse alls.

Om du har Japan Rail Pass, kan du använda Narita Express mellan Tokyo Narita och Tokyo station utan extra kostnad.

F. ö. Beroende på vart i Kanazawa län du vill åka, kan det bli ganska lång färd mellan Komatsu(KMQ) flygplats och din destination.

Har reflekterat över att US DM har Indien och Maldiverna i zon South & Central Asia till skillnad från tex M&M och Eurobonus som har en egen zon som heter India. Detta leder till väldigt bra värde för awards i C på vissa rutter.

Exempelvis kan man resa så här för 60,000 US DM miles i C.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Eftersom många maximisers i nordamerika ofta routar över Atlanten när de ska till Asien så bör denna routing också gå att få igenom utan problem. Den kostar 90,000 US DM miles i C! Samma resa med M&M kostar 185,000 miles!

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen