Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Exempelvis kan man resa så här för 60,000 US DM miles i C.

Fast det är väl t.o.m. ännu bättre än så? Inom south&central asia är det 30k i C. Från north till south blir det 60k. Hursomhelst, trevligt är det!
Extra trevligt är det när olika programs zoner överlappar varandra, bästa exemplet är väl UA Japanzon som inkluderar pacific.
AA EU till MLE one way för 30k och vips så är du i US south asia... :)

Fast det är väl t.o.m. ännu bättre än så? Inom south&central asia är det 30k i C. Från north till south blir det 60k. Hursomhelst, trevligt är det!

Ja det stämmer, men då faller bland annat Kina, Japan och Korea bort. Det är ca 5-6 timmars flygtid enkel väg i SQ C vi snackar! :)

Hur är det med minimum connection times och vem tar ansvar för försenat flyg vid en rewardresa (med US Div)? Blir jag ombokad? Jag sitter och plockar och pusslar utav bara den för att få ihop allt, men kommer en agent hos US hojta om jag har för kort connection time? Är tre timmar minimum mellan NRT och HND?

Hur är det med minimum connection times och vem tar ansvar för försenat flyg vid en rewardresa (med US Div)? Blir jag ombokad? Jag sitter och plockar och pusslar utav bara den för att få ihop allt, men kommer en agent hos US hojta om jag har för kort connection time? Är tre timmar minimum mellan NRT och HND?
De kommer troligen inte gå med på att byta något med för liten MCT. IATA-regler är att om du är över MCT och missar ditt plan så är det flygbolaget som du sist flög med som ska boka om dig.

Generellt krävs det 3h 30m som MCT för ett byte från NRT till HND men beroende på flygbolag/flygnummer kan det vara annorlunda. Vilket är det du funderar på?

Finns det inte award plats på NH3117 från Tokyo Narita(NRT) på den dagen?

NH3117
NRT 10:05 KMQ 11:20

Är inte säker.....det går runt i huvudet över alla sökningar jag gjort. Dessutom så funkar inte min snikvariant av KVS för att söka inrikes Japan. Så jag måste hela tiden utgå från någon internationel flygplats. Är det bara att uppgradera KVS eller finns det andra sätt att söka inrikes award i Japan?

Är inte säker.....det går runt i huvudet över alla sökningar jag gjort. Dessutom så funkar inte min snikvariant av KVS för att söka inrikes Japan. Så jag måste hela tiden utgå från någon internationel flygplats. Är det bara att uppgradera KVS eller finns det andra sätt att söka inrikes award i Japan?
När man söker award platser för Japan inrikes, rekommenderar jag dig att söka på ANA.
Här kan du läsa hur man söker på ANA.

Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng?

När du har kommit steg 10: "Du kommer till "Partner Flight Awards" sida där du kan söka upp till 4 sträckor samtidigt.", kan du skriva Japan inrikes sträcka tillsammans med minst ett internationellt flyg.
Då visar platstillgång av Japan inrikes även om avresedatumet är längre bort än 2 månader från dagens datum.

OBS: Man kan inte boka First class award på Japan inrikes flyg.

Bokade en resa i F för miles idag samt fyllde på kontot med nya 20k miles så här på sista dagen för dubbla-miles-erbjudandet!
Då får vi se fram mot när nästa kampanj dyker upp...

Toppen