Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Har inte heller fått något mail, men jag anmälde mig iofs så nyligen som den 31:a. Det var baserat på vad jag läst i tråden tidigare 12 dagar innan man kunde köpa något oavsett.

Förutsättningarna verkar ju ha ändrats under trådens gång. Är detta bonusprogram fortfarande tillräckligt fördelaktigt för att bygga upp poäng under deras kampanjer eller beror det på vilka resplaner man har?

Förutsättningarna verkar ju ha ändrats under trådens gång. Är detta bonusprogram fortfarande tillräckligt fördelaktigt för att bygga upp poäng under deras kampanjer eller beror det på vilka resplaner man har?

Inköpskostnaden har ökat, ja. Men award chart har inte ändrats och det är fortfarande bra deal t ex till Fjärran Östern i First för 100.000 US miles eller till Oceanien i Business för 120.000 miles.

Generellt: Fortfarande en av de bästa/billigaste sätten att flyga C/F Europa-Asien, klart mindre värde på C/F Europa-NordAmerika

F håller jag absolut med om, C är ganska tveksamt. För 16-18 kSEK kan man få C till BKK från tex ARN och även tjäna ~25,000 miles/poäng.

Jag håller med dig om just till Bangkok. Däremot många andra destinationer i Asien är ganska dyra även i ekonomiklass.
T ex Denpasar(Bali) ligger runt 23.000 SEK oftast och enstaka fall med Qatar Airways kampanj (som kommer sällan) priset går ner till runt 18.000 SEK.
Flygbiljetten till Taipei(Taiwan) är inte heller särskilt billig. Så det beror på vart man reser.

Jag håller också med att resa till Nordamerika, östkusten är dåligt värde.

Håller med om att Asien ger ett väldigt bra värde med tanke på att det går att klämma in två stop-over (ut och hem). Får man dessutom till en kreativ routing a'la AHO kan ju trycka in ytterligare ett antal stopp på upp till 24 h.

Håller med om att Asien ger ett väldigt bra värde med tanke på att det går att klämma in två stop-over (ut och hem).
OBS: Det är endast en stopover och en destination elller en openjaw per bonusresa hos US Airways Dividend Miles.

En stopover och en destination
Stockholm-Zurich-Hong Kong(stopover)-Tokyo(destination)-Seoul-Frankfurt-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

En open jaw
Stockholm-Bangkok-Osaka //(resa på egen hand)// Tokyo-Seoul-Frankfurt-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

OBS 2: Det går inte ta stopover om man bokar en bonusresa som är endast inom en award zon.

Last edited:
Däremot många andra destinationer i Asien är ganska dyra även i ekonomiklass.

Indeed. För oss (mig) som bor i Japan, där dom tydligen bestämt sig för att ha något för mig ofattbart flygskattesystem som gör att det inte sällan kostar dubbelt så mycket att åka Tokyo-Stockholm i Y än omvänd tur, så är Dividend Miles-erbjudandet väldigt uppskattat. Åker C till samma pris som Y vid sverigesemestrar, med några dagar stopover i t. ex. Shanghai.

I kombo med fördelaktiga Eurobonus-poäng för F/C-turer i Nord- och Sydostasien så är det ett bra system, imho.

Så: Tack US Airways!

Toppen