Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

En av mina OZ F leg (ICN-NRT) saknas i tre bookingar på USDM sina sidor, men är ok hos CheckMyTrip. Equipmentchange A388 ser jag. Bör jag vara orolig?

Att vissa flighter inte syns på CheckMyTrip är ganska normalt men åt andra hållet skulle jag bli orolig och skulle ringa till US Airways och dubbelkolla läget.

OBS! Har nu idag pratat med två olika agenter på USDM och OZ har börjat plocka bort sina flighter som award. Finns för att betala för men inte som award. Har bl a kollat den populära FRA - ICN. Enligt båda agenterna tror de att det är för att flygbolaget lämnar *A.

Står nu inför valet att köra på min prelbokning med Thai-flygningar ev byta till någon C, kanske LH eller SQ men det känns lite dumt.

Frågade agenterna om bytet till OneWorld och de sa att enligt de besked de fått ska poängen räknas som tidigare och också vad som krävs för att flyga med dem till olika destinationer. En av dem verkade väldigt kunnig i olika flighter, lösningar, bolag osv och sa att jag kunde ju också vänta och boka till efter de bytt och då kanske flyga med BA, CX, QF osv istället. Men frågan är hur tillgången kommer vara på framför allt F.

Det mönstret känner jag igen från den tiden bmi skulle lämna Star Alliance.

Nu är det så att andra Star Alliance flygbolag har börjat strypa award platstillgångar åt bmi Diamond Club, även om platser är synliga på ANA, Aeroplan och/eller United. :(

• Turkish Airlines(TK): sedan en veckas tid kan man inte boka TK flygningar
  • Singapore Airlines(SQ): fr o m idag eftermiddag började man få problem att boka SQ flygningar
  • Air China(CA): vissa internationella flygningar är ej bokbar trots att det syns även för bmi agenterna

http://www.businessclass.se/forum/s...d-2012-dec-31-aer-slutdatum-11.html#post55613

Så nu bokat, använde det svenska numret. Gick snabbt att komma fram jmf med det amerikanska som jag använde när jag började leta bokningar. Fått bekräftelse-mailet men de har skrivit mina förnamn i en lång rad utan mellanslag och när jag ringde tillbaka för att be dem dela upp namnen sa det att det ska vara så. Stämmer detta?

Ringde även för att få bokningsnummer för att kunna gå in och välja säten och fick det också så ska se om det stämmer.

Vill även framföra ett tack till de BC-medlemmar som hjälpt till med tips och råd längs min första USDM-bokning.

Så nu bokat, använde det svenska numret. Gick snabbt att komma fram jmf med det amerikanska som jag använde när jag började leta bokningar. Fått bekräftelse-mailet men de har skrivit mina förnamn i en lång rad utan mellanslag och när jag ringde tillbaka för att be dem dela upp namnen sa det att det ska vara så. Stämmer detta?

Ringde även för att få bokningsnummer för att kunna gå in och välja säten och fick det också så ska se om det stämmer.

Vill även framföra ett tack till de BC-medlemmar som hjälpt till med tips och råd längs min första USDM-bokning.

Om du går in på ditt USDM konto och går in på View av din bokning skall den komma upp med rätt namn.

Om du har bokningsnummer (pnr) hos resp flygbolag du är bokad på kan du som regel gå in på resp flygbolags hemsida och boka seating, om inte får du ringa bolaget.

Toppen