Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Det er bare HUACA, der gælder, det skal absolut gå det er jo den korteste vej du flyver, dog er det med at henvise til at andre har gjort det, sjælden noget der fører noget godt med sig. Jeg har selv prøvet at have en agent i røret hvor jeg var ved at blive 'desperat'og der er kun en ting at gøre, nemlig at sige "Thanks for your help, i will have to do some more thinking before i go further with this" etc. og så lægge på.

Når du skal lave kort, så brug funktionen [/Routemap]XXX-YYY-ZZZ[/Routemap] (fjern den første skråstreg)

ex:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Tack för svaret och tipset med kartan. Har nog lyckats uppd men blir inte av med den lilla kartan.

Jacobs svar om hur man raderar bilden från inlägget
0. Klicka på "Redigera", sedan klicka på "Utökas svarsruta".​
1. Klicka på "Bifoga filer till inlägget"
2. I rutan längst ner kommer alla bilder upp som är associerade med inlägget
3. Håll markören över den bild du vill radera, ett kryss kommer dyka upp i övre högra hörnet, klicka på krysset och bilden försvinner
4. Slutligen ta bort referensen i texten ("attach", följt av en siffra)

http://www.businessclass.se/forum/r...egger-till-bilder-i-reserapport.html#post8424

Tänkte åka:
[…]
ICN - HKG - OZ F (388)
STOPOVER
HKG - BKK - TG F (744)
DESTINATION
BKK - CDG TG F (380)
[…]
Hon frågade varför jag skulle flyga via ICN […] Efter en stund kom hon tillbaka och sa resan inte funkar "för det är för många miles" (???). Resan ICN- HKG ställer till det.

Testat att sätta HKG som destination och BKK som stopover? Då borde det vara mer rimligt att åka via ICN och med lite tur så missar agenten att stopover i BKK "egentligen" ska aktivera den zonens 110k och du får istället pröjsa 100k för North Asia.

Det är nog inte heller så smart att referera till "att andra lyckats med samma rutt" - det hjälper dig nog bara att snabbare få en notering om att de inte ska godkänna rutten. Tacka bara för samtalet och säg att det inte blev som du tänkt dig och att du återkommer. Sedan ringer du direkt igen och prövar med en annan agent.

Men som det redan skrivits ovan, testa att byta destination.

Sitter med USDM i EU nu och nu hittar de inga OZ-flyg alls i sina system. Bokaren sitter i kö till USDM-avd som har hand om detta. Kom tillbaka och sa precis "Very strange, we are part of *A until end of March. We are on hold to get information."

Märkligt, börjar undra om man ska vänta och boka till de är OW och chansa att man får flighter där istället men känns som en chansning då allt är så osäker vad som händer och poängberäkning osv. Ska inte åka förrän.

Nytt besked: De vet inte vad som är fel, antingen deras system eller något externt. Ev återkomma senare.

Ok, till slut fick jag besked att jag antingen fick återkomma eller boka alternativ. Så det blev en prelbokning, mycket TG men kanske trevligt ändå. Inga frågor eller konstigheter när jag bokade detta:

CPH - MUC SK C
MUC - BKK TG F (747)
BKK - HKG TG F (747)
Destination
HKG - BKK TG F (747)
Stopover
BKK - FRA TG F (380)
FRA - CPH LH C

Ska ringa och bekräfta imorgon, ska ev se om det går att få in OZ som planerat.

Ok, till slut fick jag besked att jag antingen fick återkomma eller boka alternativ. Så det blev en prelbokning, mycket TG men kanske trevligt ändå. Inga frågor eller konstigheter när jag bokade detta:

CPH - MUC SK C
MUC - BKK TG F (747)
BKK - HKG TG F (747)
Destination
HKG - BKK TG F (747)
Stopover
BKK - FRA TG F (380)
FRA - CPH LH C

Ska ringa och bekräfta imorgon, ska ev se om det går att få in OZ som planerat.

Vore ju kul om du kunde få till något med OZ i F. Kan verkligen rekommendera det. TG tycker jag också är schyst, speciellt på A380. 747:an kan kanske kännas lite sliten emellanåt. Enligt tidigare trådar här så kan ju servicen på TG variera en hel del. Jag har för det mesta haft bra service ombord, men något enskilt bottennapp har ju förekommit. Men då ska ju det ses i skenet av bottennapp i F och det är ju min personliga kräsmage som har reagerat. ;) F är en upplevelse i sig och TG's markservice i BKK med separat incheckning, golfbil till loungen och helkroppsmassage mm är inte att förakta!
Önskar trevlig resa!

Jag har nu sett över min USDM bokning inför höstens asienstripp, det är lite schemaändringar i form av flytt 5-10 minuter av avgångar.

Jag tänker att det är läge på att se över detta medans de ännu är med i *A.

En av mina OZ F leg (ICN-NRT) saknas i tre bookingar på USDM sina sidor, men är ok hos CheckMyTrip. Equipmentchange A388 ser jag. Bör jag vara orolig?

Toppen