Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Nu har jag ringt US Airways för första gången och gjort en bokning som är "on-hold" i 72 timmar.

Innan jag ringde har jag kollat tillgänglighet via awardtravelr.com, awardnexus.com, lifemiles och ana.

Tillgängligheten var god, men när jag ringer till USDM, (såväl svenska numret som US-numret), så säger agenten de är inte tillgängliga för Dividend miles och de flighter och datum jag siktat in mig på går inte att boka. Agenten hittar närliggande datum, men med långa upphåll - dels en övernattning i Zurich på utresan och sedan en hel dag i Amsterdam på hemresan.

Rutten blev så här: ARN-ZRH-FRA-DXB-FRA-AMS-ARN (LX-LX-LH-LH-LH-SK)

Business-class för 60 000 USDM-miles och 160 USD i skatter och avgifter.

Är det någon idé att ringa igen eller kommer en annan agent se samma resultat?

Om det är SWISS flighter (LX) kan det bero på "Married segment" men generellt upplever jag att US Airways Dividend Miles har sämre platstillgångar än ANA, Uniteds webbsidor visar.

Nu har jag ringt US Airways för första gången och gjort en bokning som är "on-hold" i 72 timmar.

Innan jag ringde har jag kollat tillgänglighet via awardtravelr.com, awardnexus.com, lifemiles och ana.

Tillgängligheten var god, men när jag ringer till USDM, (såväl svenska numret som US-numret), så säger agenten de är inte tillgängliga för Dividend miles och de flighter och datum jag siktat in mig på går inte att boka. Agenten hittar närliggande datum, men med långa upphåll - dels en övernattning i Zurich på utresan och sedan en hel dag i Amsterdam på hemresan.

Rutten blev så här: ARN-ZRH-FRA-DXB-FRA-AMS-ARN (LX-LX-LH-LH-LH-SK)

Business-class för 60 000 USDM-miles och 160 USD i skatter och avgifter.

Är det någon idé att ringa igen eller kommer en annan agent se samma resultat?

Det du upplever är nog tyvärr att USDM blockar allt fler bolag som tillgängliga för programmet då de kräver för mycket i gengäld i väntan på att US försvinner ur *A. Likt de gjort med LH F en längre tid.

Det du upplever är nog tyvärr att USDM blockar allt fler bolag som tillgängliga för programmet då de kräver för mycket i gengäld i väntan på att US försvinner ur *A. Likt de gjort med LH F en längre tid.

Jag misstänkte något sådant, men å andra sidan har jag fått ok routing, men med uppehållen är det inte optimalt. Mitt förslag var SK till FRA och samma på returen, eftersom LH inte hade tillgänglighet.

Jag misstänkte något sådant, men å andra sidan har jag fått ok routing, men med uppehållen är det inte optimalt. Mitt förslag var SK till FRA och samma på returen, eftersom LH inte hade tillgänglighet.

Var det inte på onsdagar och lördagar (flygdatum) har US Airways Dividend Miles tillgänglighet på Lufthansa flygningar?

Var det inte på onsdagar och lördagar (flygdatum) har US Airways Dividend Miles tillgänglighet på Lufthansa flygningar?

Det står så i någon tråd...men...

Utresan från ARN med Swiss är en lördagskväll och vidare mot FRA en tidig söndagsmorgon för vidare färd mot DXB. Returen börjar en måndag med Lufthansa till FRA och sedan vidare till AMS där SAS står för sista biten till ARN.

Då mitt senaste mileageköp var i dec 12 så missar jag denna kampanj, surt sa räven.
Går det att gå runt detta på något sätt? Behöver så många poäng som möjligt till en bröllopsresa i höst

A380*G,
Hur har du klurat ut att det ligger till på detta sätt? Är det din egen erfarenhet, annans visdom eller har du varit i kontakt med Ana?

Det visade sig att löna sig att köpa en liten summa miles förra året utanför kampanjerna (som jag missade). Så här ser det ut nu när jag loggar in:

"Thank you for buying miles in 2013! For a limited time, as a special "thank you", enjoy 100% bonus miles when you buy Dividend Miles -up to 50,000 miles
Hurry, this exclusive 100% bonus offer ends January 31, 2014."

Med andra ord läge att fylla på kontot va?

Om man skall boka en award resa för 4 pers, måste då alla 4 vara på samma flighter under hela resan, eller kan man dela upp så att någon/några åker en annan rutt (för att sedan komma till samma destination)? Man kan ju givetvis ringa flera gånger och ta varje resenär för sig, men det blir ju en massa ringande.
Vad är best practice när det kommer till att boka 4 pers? I mitt fall så är det familjen (två vuxna och två barn). Min plan är försöka få alla på samma flight, i den mån det går, annars en vuxen och ett barn ihop. Hamnar resenärerna på samma bokningsnummer så att barnen blir knutna till en vuxen?

Toppen