Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Hade samma "problem" men dagen efter hittade agenten en bokningsref på OZ. Den referensen funkade dock på alla flighter utom NH via LHs hemsida.

Har dock inte löst platserna på NH än dock.... Aja är ju 10 månader kvar till take-off så hinner nog ringa dem.

Bara att ringa till NH och välja säten. så gjorde jag förra året. US kunde inte ge mig någon ref hos dem men det var inga problem för kontoret i london att hitta min biljett genom endast namnet och vilket flyg jag satt på.

Kanske OT men är det någon som vet vad de upptagna stolarna beror på? Är de redan tagna av någon annan eller kan de vara blockerade av något slag? Gällde i detta fall TG A380 i november.

Kan redan vara tagna eller reserverade för de med elitstatus hos Thai.

Ska skriva ett längre inlägg vid ett annat tillfälle...

Behöver bara skriva av mig kort....

Usch och fy för bc.se!

Utan er hade jag fortfarande varit (o)lyckligt omedveten om hur dekadent det är att resa First...

Inte konstigt att man behöver mileage runs för att behålla ebg... Då det inte finns någon anledning till att flyga på något annat sätt än award First då man ska långt...

:D

Nu ska precis till att boka 2 resor med USDM-miles. (Jag följer Dr.Miles utmärkta guide!)

Jag har 150 000 miles och funderar på att åka till Dubai för 60 000 miles och sedan till Asien eller Sydafrika för 90 000 respektive 100 000 - beroende på destination blir jag troligen tvungen att komplettera med 10 000 miles.

Jag skulle gärna resa i F, men jag hittar inget så det får bli C - för det finns väl ingen mer i Star Alliance än LX/LH som kör F till Dubai. (Jag får använda EB-poäng till F någon annan gång istället.)

Generella frågor:

1. Jag har kollat upp tillgänglighet och försökt göra rutterna "lite" kreativa - är det generellt lättare att få C som man vill - med tanke på att F är svårt att hitta?

2. Är det bättre att ringa svenska numret och under dagtid än att ringa samma nummer kvällstid och kanske vidarekopplas till USA?

3. Om man inte sett tillgänglighet i något av alla olika verktyg - kan det ändå finnas platser?

4. Om man bara ska till och från en destination - löser US-agenten routingen själv då eller...?

5. LH/LX släpper platser i F två veckor före avresa - vågar man vänta?

*massa frågor*

Då ska vi se.

1) Ja. C är betydligt enklare än F.

2) Det beror på. Jag skulle nog ringa USA någonstans lördag fm svensk tid, när klockan är runt 1-2 på morgonen amerikansk tid. Då är det sällan de skarpaste hjärnorna som sitter och svarar i telefonerna. Ringer man via Skype är det gratis att ringa 1-800-nummer i usa...

3) Ja, det kan finnas men det är högst otroligt att det finns om varken ANA eller EF visar platser.

4) Det borde de göra, men det blir alltid enklare om du själv har en färdig rutt.

5) Tja, vänta kan man göra, men risken är stor att de inte går att boka med USDM. Även om det rapporterats att enstaka F hittats med LH så är det nog inget man ska räkna med. Men du kan alltid boka om en USDM-award (mot viss kostnad) fram till avgång, så om det dyker upp platser kan du ju bara boka om den..

"Lönar" det sig verkligen att boka C med USDM? Känns som att vinsten jämfört med ordinarie biljettpris blir nästan försumbar?

Jag ska tillbaka hit till HK i maj, och kommer då köra åter F med USDM. :D

Dessutom måste jag till Shanghai i början på mars... F igen. ;)

Jag har 1/6-31/5 på mitt Eurobonus, EBG för nästa år var jag klar med i November, men EBD är bara att glömma (om jag inte kör mileage runs) tack vare att jag nu har fått pippi på dekadens. ;)

"Lönar" det sig verkligen att boka C med USDM? Känns som att vinsten jämfört med ordinarie biljettpris blir nästan försumbar?

Beror väl var man åker, en traditionell bokning till norra asien, är väl 80k vilket är ca 10000 SEK drygt med rätt kampanj.
Det räcker oftast inte till så mycket i C, Speciellt inte med de kreativa routingar och extra legs man kan få med USDM.

Som sagt...det beror på, men ARN-DXB kostar med USDM omräknat ca 7000 SEK, och billigaste betalda C ca 12 000 SEK. Till south pacific blir det ännu bättre.

Men visst "utväxlingen" blir ju än större om man lyckas med en bokning i F.

Toppen