Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Har nyligen lyckats ändra klass utan avgift på USA-numret. På de svenska numret ville de dels ha 150 USD i avgift dels av- och ombokning av hela resan.. Enligt min erfarenhet är de överlag mer "hjälpsamma" på USA-numret,

Jeg oplevede det modsatte igår. Jeg ringede til Air China for at vælge sæde på LHR-PEK (F) og agenten spørger om jeg vil have gang/vindue, jeg vælger vindue og hun foreslår så række 12!! Jeg spørger hvilket fly det er, da der kun er 2 rækker F på 77W.... "Det er fordi billetten er i C" jeg bliver noget nervøs og siger tak for hjælpen, jeg skal lige undersøge det nærmere.

Jeg ringer så til USDM og de siger at den kun er booket i C og det kan kun ændres ved at afbooke alt og så booke igen... Dette kan ikke lade sig gøre da der ikke er ledige sæder på alle segmenter nu... (Men der er i F på LHR-PEK...)

Det lyder til at det er HUACA tid....

Nu har jeg fået ændret segmentet C->F!! :)

Efter samtale med E., J., S., A., 2xJ. C. & E.

HUACA længe levet! Det kan dog være lidt pinligt når man bliver stillet om til den samme 2 gange i træk :eek:

Der var forskellige meninger om min tur...

En synes rejsen var prissat forkert... Den burde koste 120K fordi man rejste mellem forskellige zoner! (dyreste zone koster 110)

Mange synes ikke det kunne lade sig gøre uden at afbooke og booke igen... (150$)

En syntes at der skulle afbookes og bookes igen for 200$

Da der endelig var en der tilbød at ændre C->F for 150$ uden at ændre resten slog jeg til. :)

Kommer sakna USDM då dom inte är speciellt konsekventa när det gäller bokningsregler samt ha oregelbundna avgifter. Bokade c-klass till min far från sydamerika till Sverige t/r för två månader sedan och där skattedelen vart fel. Ringde och påpekade det vilket ledde till att de gjorde om allt men glömde dra poängen. Vips hade man 100.000 poäng till!!! :)

Kommer sakna USDM då dom inte är speciellt konsekventa när det gäller bokningsregler samt ha oregelbundna avgifter. Bokade c-klass till min far från sydamerika till Sverige t/r för två månader sedan och där skattedelen vart fel. Ringde och påpekade det vilket ledde till att de gjorde om allt men glömde dra poängen. Vips hade man 100.000 poäng till!!! :)

Helt otroligt galet! :)

Jag har en fråga till expertisen:
Jag försökte boka en USDM bonusresa med Jakarta som stopover och Manila som destination men det gick inte för Jakarta är ingen star alliance hub.
Finns det möjlighet att få igenom detta om man ringer igen tror ni?

Jag har en fråga till expertisen:
Jag försökte boka en USDM bonusresa med Jakarta som stopover och Manila som destination men det gick inte för Jakarta är ingen star alliance hub.
Finns det möjlighet att få igenom detta om man ringer igen tror ni?
Det beror på hur viktigt stopover i Jakarta för dig är. Om det inte fungerar efter femte samtal så skulle jag ge upp.

Det beror på hur viktigt stopover i Jakarta för dig är. Om det inte fungerar efter femte samtal så skulle jag ge upp.
Jag har bokat in mistake pris för en deluxe svit på Gran Melia Jakarta 4 nätter för 200 kronor per natt så jag hoppar nog hellre över Manila.:)
Bangkok kan ju vara stopover istället.
Dast jag såg att NotRyan lyckats få Hong Kong som stopover och det borde ju inte heller gå.
Tack för svaret!

Dast jag såg att NotRyan lyckats få Hong Kong som stopover och det borde ju inte heller gå.

Det beror på om US Airways Dividend Miles agenter är uppdaterade eller inte.
Hong Kong är fortfarande hub för Air New Zealand (trots att de har slutat att flyga Hong Kong-London) enligt Star Alliance webbsida.

StarDesk - Air New Zealand

Screenshot20131220_2.png

Stötte på patrull i fredags. Skulle biljettera min biljett och det funkade fint. fick dock ett mail några minuter efteråt med meddelande om att jag skulle kontakta USDM... Visasde sig att de inte kunde slutföra bokningen för att det krävdes 110K poäng och inte 100 som de sagt på telefon. Jag snackade med 3 agenter på raken och ingen kunde lösa det. De hävdade att pga stopover i BKK (1natt) på vägen hem så blev det 110K. I slutet så hävdade jag att jag ju betalt och hade fått bekräftelse och att jag kommer att gå vidare med det, då löste agenten problemet som "goodwill" och gick med på 100K. Dock var jag tvungen att boka om för kompisen som skall med hade inte betalat sin biljett och med största sannolikhet så skulle det bli samma problem på den bokningen.

Vågade inte ta den risken så det blev till att skippa SO i BKK.

Kan det vara så att de börjar att styra upp saker och ting på USDM?

Vore intresasnt att höra om andra haft samma problem de sista dagarna, för mig var det iaf tvärstop att få in stop over i BKK på vägen hem för 100K.

På andra försöker gick det vägen för mig med stopover i BKK och vidare till ICN. Dock ligger bokningen fortfarande på hold och inte biljetterad så det blir spännande att se vad som händer när det är dags för betalning.

Toppen