Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Är det fortfarande 150 USD för change fall man vill försöka ändra matar flygen från M till C?
Har betalat 110,000 miles F till BKK men fick först och sista leggen i M (GOT-MUC, FRA-GOT).

Troligen är detta extremt svårt i med att det verkar vara block på LH i C men vill ha lite kött på benen fall man skall försöka ...

Det var inte länge sedan jag bokade FRA-ARN i C så blockat är det inte.... :)

http://www.businessclass.se/forum/o...ing-bonusresor-haer-2013-a-53.html#post198739

Vet inte riktigt vad det kan bero på att vissa inte får igenom det, för antingen så ser dom LH:s awardplatser eller inte kan man tycka...

Mvh
/NotRyan

Var det på en onsdag eller en lördag? Det skulle visst funka mer än andra veckodagar, skrevs det på någon blog.

Visserligen är det på en onsdag, men att LH skulle blocka bara USDM att få bonusplatser på andra dagar än onsdag och lördag låter absurt. Jag kan förstå det mer om alla andra program än M&M har färre tillgänglighet andra dagar....

Fast du kan ha rätt... Ovan är bara min åsikt :)

Mvh
/NotRyan

Visserligen är det på en onsdag, men att LH skulle blocka bara USDM att få bonusplatser på andra dagar än onsdag och lördag låter absurt. Jag kan förstå det mer om alla andra program än M&M har färre tillgänglighet andra dagar....

Fast du kan ha rätt... Ovan är bara min åsikt :)

Mvh
/NotRyan

Verkar vara något som även diskuteras på FT. I tråden som handlar om USDM bokningar står det.

Note: It appears that there are some issues with US agents viewing award availability on LH. This has been happening for quite a few months.
Flights on LH seem to only be available on Wednesdays and Saturdays. This appears to be an IT glitch.
Star Alliance Award Bookings Using US Airways Miles - FAQ and Help Thread [MERGED] - FlyerTalk Forums

Jag gissar att sambandet är att onsdagar och lördagar är de veckodagar som har lägst resetryck och att de därmed blir billigare för USDM.

Är det fortfarande 150 USD för change fall man vill försöka ändra matar flygen från M till C?
Har betalat 110,000 miles F till BKK men fick först och sista leggen i M (GOT-MUC, FRA-GOT).

Troligen är detta extremt svårt i med att det verkar vara block på LH i C men vill ha lite kött på benen fall man skall försöka ...

Jag trodde detta räknades som en ändring/ombokning, dvs det triggade kostnaden på 150 USD, men i FAQ:n står det:

I'm booked in [First, Business] but one of my flights is in [Business, Coach] - can I change it to the higher class?
Yes, before travel commences, you can change the class of service on a segment if a seat becomes available. There should be no cost to do this. Note that you must have paid the higher mileage rate when you originally ticketed the award. (reported okay as of 27 Oct. 2011 by mercflight and confirmed by ArizonaGuy - thanks!)

Nån som har nån praktisk erfarenhet av detta?

Var det på en onsdag eller en lördag? Det skulle visst funka mer än andra veckodagar, skrevs det på någon blog.

Kollade och faktiskt, då jag kom hem från BKK via FRA i februari så var anslutande till ARN med LH i C på en onsdag...
Detta var iofs bokat i maj 2012, så någon pinfärsk uppgift är det ju inte. Men jag blev lite nyfiken och kollade...
Nu för någon vecka sedan åkte jag torsdag och onsdag.
På torsdag fanns inte det LH-flyg jag hittade i Biz utan bara i Eco.
Onsdagen tog jag SK som eget förstahandsval, eftersom tiden stämde bättre.

Jag trodde detta räknades som en ändring/ombokning, dvs det triggade kostnaden på 150 USD, men i FAQ:n står det:

Pratat med både USA och Europa idag och den är bara Onsdag och Lördags flighter som verkar gälla med matar flyg med LH i C.
Det var också tydliga med att det triggar 150 USD fall man skall ändra klass ….

Har nyligen lyckats ändra klass utan avgift på USA-numret. På de svenska numret ville de dels ha 150 USD i avgift dels av- och ombokning av hela resan.. Enligt min erfarenhet är de överlag mer "hjälpsamma" på USA-numret,

Toppen