Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

Vågade inte ta den risken så det blev till att skippa SO i BKK.

Kan det vara så att de börjar att styra upp saker och ting på USDM?

Vore intresasnt att höra om andra haft samma problem de sista dagarna, för mig var det iaf tvärstop att få in stop over i BKK på vägen hem för 100K.

Av min erfarenhet känns det som om man tar stopover på hemvägen lyckas man ofta att slippa att betala högre zonens poäng men det är inte alltid.
Om din bokning skickas till Rate desk finns det stor risk att de hittar eventuella fel (routing, stopover etc) så om agenten säger lägre poäng skulle jag rekommendera att biljettera direkt.

Jag mottok email 6 dagar efter bekräftade bokning, och varje flight va märkad CNTRL. Vet inte om det är patrull som checkar, men min bokning (denna anledning) va inför reglarna. booking.jpg

Om din bokning skickas till Rate desk finns det stor risk att de hittar eventuella fel (routing, stopover etc) så om agenten säger lägre poäng skulle jag rekommendera att biljettera direkt.

Instämmer, det gäller att få den betald och klar så fort som möjligt och minimera antalet inblandade. Det är ju mycket möjligt att jag hade maximal otur men jag upplevde det som om att de blivit tuffare.

Jag mottok email 6 dagar efter bekräftade bokning, och varje flight va märkad CNTRL. Vet inte om det är patrull som checkar, men min bokning (denna anledning) va inför reglarna.Visa bifogad bild 22671

Så står det på vissa av bolagen i bokningen istället för "OK" Hade detta på min bokning i höstas och det var inga problem. Läste både i något inlägg här och något på FT och det vara enligt dessa inlägg helt enligt normen. Så oroa dig inte ;)

Seating har blivit mycket enklare! på min sista bokning så fick jag bara ett boknings nr från flygbolagen då de enligt agenten använder samma system. Jag gick in på SAS hemsida för att seata deras flighter och fick upp alla flighterna(!) med övriga bolag också. Dvs SAS, Asiana & Thai. Så seatingen gick på några minuter utan ett enda samtal till vare sig Asiana eller Thai. :) Tackar ödmjukast för det, otroligt mycket smidigare.

Håller på att planera bröllopsresa med USDM EU-Asien...

Någon som har något tips på sträckor där det lite mer frekvent brukar finnas bonusbiljetter i F med SQ eller ANA?

God Jul!

Jag har en stopover i Bangkok men vill boka om så att den hamnar i Phuket istället.
Är det någon ide att försöka ändra detta?
Då skulle jag dessutom få 10 segment istället för 8.

Jag har en stopover i Bangkok men vill boka om så att den hamnar i Phuket istället.
Är det någon ide att försöka ändra detta?
Då skulle jag dessutom få 10 segment istället för 8.

Tio segment får du ju ha, men HKT är ingen hub... Dock är det ju ändå USDM vi pratar om så försök....

Mvh
/NotRyan

Toppen