Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (Star Alliance)

JacobGBG

Medlem
Tja frågan är ju om man verkligne vill öka på något i USDM? Jag kommer inte ha några semesterveckor kvar tills dess att en sannolik merger av lojalitetsprogrammen äger rum (höst/vinter var det senaste jag hörde). Och OW känns det avlägset att samla poäng i för mig.
 
Tja frågan är ju om man verkligne vill öka på något i USDM? Jag kommer inte ha några semesterveckor kvar tills dess att en sannolik merger av lojalitetsprogrammen äger rum (höst/vinter var det senaste jag hörde). Och OW känns det avlägset att samla poäng i för mig.

Om du inte är intresserad av att vare sig öka innehavet eller på andra sätt bibehålla ovan nämnda utgående poäng, i kombination med ett ointresse att överföra dessa till OW, kan du med fördel exempelvis donera poängen du ej avser använda till välgörande ändamål: US Airways | You can make a difference through Miles of Hope - alla nöjda och glada.
 

JacobGBG

Medlem
Om du inte är intresserad av att vare sig öka innehavet eller på andra sätt bibehålla ovan nämnda utgående poäng, i kombination med ett ointresse att överföra dessa till OW, kan du med fördel exempelvis donera poängen du ej avser använda till välgörande ändamål: US Airways | You can make a difference through Miles of Hope - alla nöjda och glada.

Det låter faktiskt inte som en dum idé...

Hoppas jag inte stigmatiserade mig själv för övriga communityn nu. GE BORT POÄNG!!!!??
 

Swisser

Medlem
Varför inte köpa tillräckligt med Dividend Miles i nuvarande promotion för en T/R trip till Middle East.

Om du köper 10k Dividend miles + 10k bonusmiles i nuvarande promotion för ca USD 376, så har du totalt 40k miles vilket räcker för en T/R trip till Middle East i Economy.
Om du hellre vill flyga i business så behöver du köpa 20k miles + 20k bonusmiles för ca USD 752, så att du har totalt 60k miles, vilket räcker för T/R i business class till Middle East.

Ganska bra utväxling på tilläggsinvesteringen du måste göra.

Eller varför inte slå till med en resa i F, tex med LH. Då måste du köpa 30k Dividend miles + 30k bonusmiles för ca USD 1129, så att du har totalt 80k miles för T/R till Middle East.

Det är ju inte så långt att flyga till Middle East, så det borde räcka med en förlängd weekend, vilket borde innebära att du utan problem kan klara av en sådan resa utan att ta några extra semesterdagar. Du har ju flera långhelger att välja mellan (Kristi Himmelfärd, Svenska Nationaldagen, Allhelgonahelgen, Jul, Nyår, Påsk,...)
 

johansch

Medlem
Efter äntligen fått en bokning på hold (ARN-CDG-NRT/HND-BKK-CDG-ARN, med ANA F, Thai F, Thai F i A380) så köpte jag nu de miles som behövdes (110k) med svenskt visa-debit-kort.

Finns det något väntevärde på hur lång tid det brukar ta innan köpet går igenom och milen syns på USDM-websidorna?
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Efter äntligen fått en bokning på hold (ARN-CDG-NRT/HND-BKK-CDG-ARN, med ANA F, Thai F, Thai F i A380) så köpte jag nu de miles som behövdes (110k) med svenskt visa-debit-kort.

Finns det något väntevärde på hur lång tid det brukar ta innan köpet går igenom och milen syns på USDM-websidorna?

Ungefär ett dygn har det brukat ta för mig, men dom säger att det kan ta upp till 72 h....

Mvh
/NotRyan
 

johansch

Medlem
Se där, nu trillade de in! Så lite under en timme...

(Efter allt arbete var jag lite orolig över att saker skulle hamna i limbo under helgdagar och reservationen försvinna...)
 
Toppen