Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Mailade AA och fick denna info:
Thanks for contacting us!

I did some investigating, and found that we have an open ticket in
reference to this specific issue. This open issue specifically calls out
that all award tickets that were booked on US Airways before October
17th that take off after October 17th will throw an error on the site.

You will be unable to view your reservations until October 17th, which
is the day US Airways and American merge as one airline. Given your
flights are booked for December, you'll have plenty of time from October
17th through takeoff to manage your trip.

I'm very sorry for the inconvinience, as I understand this can be frustrating.

@David: kul att du fick svar. Sedan tycker man ju kanske att AA skulle kunna skicka ut ett mail till dem de beror och förklara situationen. Uppgifterna lär de ju sitta på...

Jaha då får man vänta till 17 oktober då. Frågan är om man nu får meddelande om bokningen ändrar sig under tiden.

@David: kul att du fick svar. Sedan tycker man ju kanske att AA skulle kunna skicka ut ett mail till dem de beror och förklara situationen. Uppgifterna lär de ju sitta på...
Japp, de skickade ju ut ett mail och skrev att bokningen var flyttad och att man skall använda aa.com. Bara att de glömde att lägga till texten om att inte kunna nå reservationen förrän 17/10.

b2bf50cf18e8d8d47c27d56b60d9cb02.jpg

En av mina bokningar har nu flyttats till AA, fick mail igår. Ett av flygen, som endast fanns i ekonomi när jag bokade, var nu tillgängligt i business. Jag ringde och fick bytt, inga större problem. Kostade inget.

Är det någon som bokat om flygsträckor på en USDM bokning som nu blivit AA?
Det kan gå bara man har samma avreseort och destination.
Jag har fått ett par nedgraderingar till business pga ship change så jag tänkte försöka stuva om lite i bokningen.
Japan Airlines flyger första klass från Narita till Jakarta igen och det finns gott om platser.

Om man vill hitta one world första klass tillgång från Europa prova Cathay Pacific från Dusseldorf till Hong Kong. Där är tillgängligheten bra.

Last edited:
Toppen