Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Alldeles och helt OT - varför använder vi uttrycket USDM fortfarande?
Varför inte? Här handlar det om resor bokade med USDMsystemet. Som nån skrev innan, man ringer det gamla numret till USDM (800 4284322), blir kopplad till American som sen får koppla tillbaka till en US agent.
Om typ 8 månader kan vi inte längre åka eller ändra i våra USDMresor, men vi kommer nog prata om dom länge till...! :)

Varför inte? Här handlar det om resor bokade med USDMsystemet. Som nån skrev innan, man ringer det gamla numret till USDM (800 4284322), blir kopplad till American som sen får koppla tillbaka till en US agent.
Om typ 8 månader kan vi inte längre åka eller ändra i våra USDMresor, men vi kommer nog prata om dom länge till...! :)
Ok, jag förstår.... USDM var super på många sätt....men nu tycker jag att AA är väldigt bra...!

En annan sak man måste vara vaksam på är hur man namnges i bookingen hos US-airways. Jag hade alla mina tre förnamn ihopskrivna. Detta var jag inte observant på första gången jag gick på "Manage booking" hos Cathay och därför kunde jag inte komma åt bokningen. När jag väl skrev mina förnamn som de angavs i US-airwaysbokningen var det inga problem. Nu återstår det bara att knäcka m man kan välja säte hos Malaysian via deras hemsida. Kommer åt bokningen, men kan inte välja plast ännu.

Jag upptäckte också att både mina och hustruns förnamn är ihopskrivna. De är visserligen rätt men det ser konstigt ut och jag tänkte inte ändra det om det inte är nödvändigt. Någon som haft problem med detta. Jag har alla mina segment på QR.

Jag ringde och fick bokat om, utan nån kostnad:

Detta är intressant. Jag gjorde ju detsamma får någon månad sedan då jag bytte dag och tid, dvs jag flög till LHR nästa dag, på mitt första ben mellan FCO-LHR. Tog en jäkla tid innan dom ordnade det, men sedan vill dom inte ha något betalt. Vem vet, kanske deras system numera inte funkar för att ta betalt för ombokningar, så det blir gratis av ren goodwill:D

Nu fick jag lite panik.
Jag har en första klass bonusresa genom USDM om ett par veckor.

Det verkar ha blivit fel på bokningsklasserna med Malaysian Airlines såg jag när jag loggade in på Malaysian Airlines hemsida..
Den viktigaste är rätt, från Paris till Kuala Lumpur i P klass , vilket bekräftas på MH hemsida som första klass.
Sedan har jag 2 flyg till: Kuala Lumpur - Bali tur och retur i bokningsklass U.
Det står att det är ekonomi klass då jag loggar in på MH:s sida.:(
Vilken bokningsklass har Malaysian för award i business klass??
Kan man ringa och ändra bokningsklass på en USDM bokning nu?

J
Nu fick jag lite panik.
Jag har en första klass bonusresa genom USDM om ett par veckor.

Det verkar ha blivit fel på bokningsklasserna med Malaysian Airlines såg jag när jag loggade in på Malaysian Airlines hemsida..
Den viktigaste är rätt, från Paris till Kuala Lumpur i P klass , vilket bekräftas på MH hemsida som första klass.
Sedan har jag 2 flyg till: Kuala Lumpur - Bali tur och retur i bokningsklass U.
Det står att det är ekonomi klass då jag loggar in på MH:s sida.:(
Vilken bokningsklass har Malaysian för award i business klass??
Kan man ringa och ändra bokningsklass på en USDM bokning nu?

Jag ringde till Malaysia Airlines i Malaysia.
Jag var bokad i business till Denpasar.:)
Det var ett systemfel när jag loggade på "Manage my booking"
Min bokningsklass, U, är award för business på Malaysia Airlines.

Just nu kunde jag inte hitta 2 av mina USDM bokningar.
Jag ringde det gamla USDM 08 numret.
Det beror på att bokningarna fått nya bokningskoder i eticket nummer.
Biljettnumren börjar numera på 001 istället för 037.

Jag fick idag ett mejl där det stod att min resa till CPT i höst överförs till AA med nytt bokningsnummer. Detta skall gälla alla biljetter med resor senare än 17 okt. Jag fick dock inte upp bokningen på AA hemsida med mitt nya bokningsnummer.

Jag har ett nytt promlem med mina 2 kvarvarande USDM bokningar.
Dessa har nu fått nya bokningskoder och biljett nummer.
Jag kan inte få fram resorna på American Airlines hemsida med hjälp av bokningskoderna.
Jag fick ringa USDM numret , 08 50163427 , och bokningarna finns kvar.
Det verkar vara ett IT problem som gör att jag inte kommer kunna checka in online.

Finns det något sätt att söka efter AA bokningar med hjälp av biljettnumret?

Toppen