henrik l
Medlem
Jag upptäckte idag att det fanns bokningsreferenser till de andra bolagen på US-Airwayssidan. Hos Cathay har jag alltid lyckats boka 1K via deras "manage booking", så även för min flight i F HND-HKG nu i sommar, eftersom jag både via AA och US-Airways lyckats få ett bokningsnummer till Cathay/BA för mina tidigare flighter. Jag har även JAL's bokningsnummer och kom åt min bokning hos dem. Men det var lite meckigare att boka plats. Men jag lyckades genom att gå via "My international booking" och sedan välja "Web check-in". Efter att ha lämnat lite info om pass o s v, kunde man välja säte. När jag sedan kollade bokningen igen hade platsvalet gått igenom.
En annan sak man måste vara vaksam på är hur man namnges i bookingen hos US-airways. Jag hade alla mina tre förnamn ihopskrivna. Detta var jag inte observant på första gången jag gick på "Manage booking" hos Cathay och därför kunde jag inte komma åt bokningen. När jag väl skrev mina förnamn som de angavs i US-airwaysbokningen var det inga problem. Nu återstår det bara att knäcka m man kan välja säte hos Malaysian via deras hemsida. Kommer åt bokningen, men kan inte välja plast ännu.
En annan sak man måste vara vaksam på är hur man namnges i bookingen hos US-airways. Jag hade alla mina tre förnamn ihopskrivna. Detta var jag inte observant på första gången jag gick på "Manage booking" hos Cathay och därför kunde jag inte komma åt bokningen. När jag väl skrev mina förnamn som de angavs i US-airwaysbokningen var det inga problem. Nu återstår det bara att knäcka m man kan välja säte hos Malaysian via deras hemsida. Kommer åt bokningen, men kan inte välja plast ännu.