Martin Björnström
Medlem
Sista dagen det gick att boka bonusresor med USDM var 25 march. Så har man dessa kvar måste man föra över till AA för att kunna använda poängen.
Jag menade egentligen AA poäng, sorry
Sista dagen det gick att boka bonusresor med USDM var 25 march. Så har man dessa kvar måste man föra över till AA för att kunna använda poängen.
Enligt American Airlines (AA) AAdvantages awardtabell kostar bonusresa mellan Europe - Asia 1 (Japan) 70.000 AA miles i First class per enkelresa, så kalkyl stämmer ju om du vill ändra bokningen.Jag bokade en F award till Japan i Juni. Inser nu att jag kan stanna ett extra dygn. Ringde till AA/USDM som gärna bokar om biljetten mot "change fee" men jag behöver inte lägga fler poäng. Jag var rätt att resan skulle kosta 140.000 USDM istället för 100.000 vid ändringar innan avresa...
Enligt American Airlines (AA) AAdvantages awardtabell kostar bonusresa mellan Europe - Asia 1 (Japan) 70.000 AA miles i First class per enkelresa, så kalkyl stämmer ju om du vill ändra bokningen.
Om du ändrar resan (och du har First class flygningar både utresa och hemresa), ja.Så enligt dig kommer dom vilja ha 40.000 extra poäng?
Om du ändrar resan (och du har First class flygningar både utresa och hemresa), ja.
Risken är att USDM regel kanske inte gäller längre och i så fall blir det re-pricing = enligt AAdvantage:s uttagstabell.Konstigt att USDM/AA kundtjänst säger att jag inte behöver betala mer än 100.000 poäng då, endast "change fee". Är det skillnad på date change och routing kanske?