Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Är det CDG-KUL som är i F? Har gjort lite randomsökningar hos BA vid lite olika tider på sträckan, men ser inget i F på MH. Däremot dyker det alltid upp F med QR via DOH, men går för tillfället inte att boka via BA.

Har också sett flera platser i F mellan jul och nyår och tillbaka efter nyår mellan CDG- KUL. Jag åkte sträckan i julas i deras F. Dock inget vidare att åka via CDG men eftersom det sällan finns platser via LHR fanns det ju inget val om man ville ha F. För oss blev det en övernattning på CDG eftersom det inte fanns passande anslutning till CDG samma dag så det blev en himla lång resa.

Av någon anledning verkar det vara rätt gott om awardplatser även i C till KUL med Malaysia, kollade från AMS och det fanns en hel del.

Kan bekräfta MH tillgänglighet via BAs verktyg både från FRA, AMS o CDG i november. Problemet är att komma från CPH till nämnda orter med OneWorld i tid för avgången till KUL. Verkar vara Air Berlin som oftast kommer upp.

Av någon anledning verkar det vara rätt gott om awardplatser även i C till KUL med Malaysia, kollade från AMS och det fanns en hel del.

Det kan ju ha att göra med att det ligger en 777-200 på havsbotten utanför Australien (kanske iaf, eller så står den i djungeln någonstans)...

Kan bekräfta MH tillgänglighet via BAs verktyg både från FRA, AMS o CDG i november. Problemet är att komma från CPH till nämnda orter med OneWorld i tid för avgången till KUL. Verkar vara Air Berlin som oftast kommer upp.

Vi tar en natt på Hilton CDG på vägen ner.

Kollade lite efter platser från LHR, men där var det kört, iaf på våra datum. CDG har ju inte direkt någon lounge man vill skriva hem om, så därför hade LHR varit att föredra.

Puh. Jag vet inte hur många timmar jag ägnat åt det här. Det var betydligt rakare rör med Star Alliance. I alla fall om man åker Brisbane-Köpenhamn där Thai nästan alltid kunde erbjuda plats i C och allt oftare också Singapore Airlines och om man inte hamnade i Köpenhamn direkt så enkel anslutning från Europa till Köpenhamn på SAS.

Har ny lyckats boka hustrun på följande resa i C. Börjar med Qatar från Köpenhamn via Doha till Perth. Därifrån med Qantas till Brisbane. Hem via Sydney till Kuala Lumpur och vidare till Paris. Där tog orken slut och jag tror det blir en enkelbiljett med SAS till Köpenhamn. Annars får man zigzacka med Air Berlin eller Finnair.

British Airways hemsida stämde bra överens med USDM. Man får bygga sträcka för sträcka. Ett tag försökte USDM damen boka mig hem via Istanbul innan hon kom på att Turkish var Star Alliance.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Förra veckan tragglade jag med USnummer, pratade länge med 6 olika personer, kom ingen vart. Nu ringde jag 08numret, tjejen hittade alla flighter med en gång!
Så nu blir det F med Malaysia och Cathay :) Och 4 st Air Berlin flighter, total väntetid på TXL: 13 tim, inte lika kul...
Allt till det facila priset av 55.000 miles. Ingen aning hur hon kom fram till den siffran, men jag klagar inte!

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Håller helt med om det som sagts, det var så mycket enklare att söka platser på *A tiden... ;)

Håller på och försöker bygga en resa till Buenos Aires över nyår 2014/2015, med stopover eller inte spelar ingen roll - men det ska helst vara i First... :)

Tar gärna tips på kreativa routingar, om någon orkar... :)

edit: Europa-Hong Kong i Cathay, sen Cathay till JFK och sist AA ned till EZE... Eller AA från Europa till USA och sen söderut... är funderingar jag har gjort hittils...

Last edited:
Ringde på det svenska numret och fick snacka med en agent. De rutter vi kollade på, BA (nästan direktflight) och AA (planerat med stopp i USA), visade båda 0 platser över Atlanten.

Hon sade att det nog inte har öppat upp och att jag ska prova ringa igen om någon vecka...

Hoppas att jag fixar detta, att sitta och svettas och hoppas på en LH First award med Eurobonus känns lite mer risky... Eller?

Toppen