Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

När jag kollade min bokning på MHs hemsida stod det ekonomi klass på flera bokningar som var Business fast på CXs hemsida var det rätt.
Jag försökte ringa MH i Stockholm men det var rätt värdelöst så jag ringde till Tyskland istället och där var allt som det skulle.
Jag kunde mycket enkelt välja plats på mina 4 MH flyg. På Paris-Kuala Lumpur fick jag 1A:)

Jaha? MH i Stockholm var väldigt hjälpsamma när jag pratade med dem. Beror säkert vem man råkar få prata med dock.

En sak jag märkte (och som förvånade mig!) var att cateringen var avsevärt bättre på CDG-KUL än KUL-CDG, vilket jag tycker är konstigt. Så överväg att förboka mat på hemresan!

Vet inte, men jag kände inget behov av att göra det. Cateringen CDG-KUL var utmärkt på alla sätt och vis!
Bra ide iallafall. Jag har ett flyg från Kuala Lumpur till Bali och ett annat från Kuala Lumpur till Manila i business och till dessa flyg kan man ju också förbeställa mat såg jag.

På British Airways hemsida stod dett att jag kunde tjäna en del Avios på min USDM bonusresa så jag registrerade mitt BAEC nummer till min bokning.
Det borde ju inte fungera så men jag följer resultatet med spänning.

På British Airways hemsida stod dett att jag kunde tjäna en del Avios på min USDM bonusresa så jag registrerade mitt BAEC nummer till min bokning.
Det borde ju inte fungera så men jag följer resultatet med spänning.

Spoiler alert - det funkar inte. Men det kan vara bra att ha kortet med status inlagt oavsett...

Tackar men hemresan är Cathay Pacific från Hong Kong till Frankfurt. Också i F.
Går det att välja mat från Paris?

Ja det går att välja mat från CDG. Det gäller att välja rätt på deras web sida, jag lyckade shabbla till det så att maten från CDG kom på hemresan istället. Det var lite lurigt för man kunde även välja varmrätt till frukosten. Deras oxfilet var utsökt, däremot var lammet smaklöst vilket är ovanligt.mdet brukar vara tvärtom.

Slutet på min nästa bokade resa är bokad med Finnair Milano-Helsingfors-Köpenhamn.
Blir det mindre skatter om jag ändrar detta till Milano-London-Köpenhamn med British Airways istället?
Finnair verkar ta ut mycket bränsletillägg.

Toppen