Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Kollade historiken for CX548 och det verkar som att den brukar anlanda mellan 13 och 13:30 (snarare an 13:55) sa det talar ju for en atminstone.

Nu spammar jag traden har, men upptackte att JAL nyligen lanserade en rutt mellan HND och SFO, sa kanske blir att ta den istallet for att slippa flygplatsbyte i Tokyo.

Sen far man val vaga det mot att satta sig i ett inrikes AA/US-plan mellan SFO och LAX efter att ha akt JAL F. Schysst reality check...

Hur gör ni som vill hitta en bra F-resa till Asien (i mitt fall Shanghai) och har GOT som starthamn? Vilka av OW-destinationerna som man når från GOT har F-kärror till Asien: Helsingfors, Manchester, London, Berlin, (Aarhus)? Känn spontant som London är det enda alternativet där. Eller köper ni separat positioneringsbiljett till annan bättre plats? Isf vilken?

Ursäkta om detta tagits upp någon annanstans, men jag har inte hittat det.....(går det förresten att söka i specifika trådar? Gick förr iaf)

Hur gör ni som vill hitta en bra F-resa till Asien (i mitt fall Shanghai) och har GOT som starthamn? Vilka av OW-destinationerna som man når från GOT har F-kärror till Asien: Helsingfors, Manchester, London, Berlin, (Aarhus)? Känn spontant som London är det enda alternativet där. Eller köper ni separat positioneringsbiljett till annan bättre plats? Isf vilken?

Ursäkta om detta tagits upp någon annanstans, men jag har inte hittat det.....(går det förresten att söka i specifika trådar? Gick förr iaf)

Borde vara störst chans att hitta en F med Cathay från LHR till HKG. Om det går skulle du också kunna ta GOT-LHR-CDG/FRA/MXP-HKG och ta en Cathay F till HKG. Går du in på BA och söker bonusresor så får du en bra indikation på platstillgången med Cathay.

Har spanat vidare lite, och kommit fram till foljande:

20 May:
MEL-BNE-HKG (Qantas)

(Hotellnatt i HK -- mindre an 24 timmar)

21 May
CX542 - 16:25 - HKG-HND - 21:35

22 May:
JL002 - 00:05 - HND-SFO - 16:25

21/22 May:
? SFO-LAX ?

27 May (finns seats pa foljande tre)
CX881 - 01:00 - LAX-HKG - 06:45
CX897 - 09:40 - LAX-HKG - 15:25
CX883 - 23:00 - LAX-HKG - 05:45

(stopover i Hong Kong)

28 / 29 / 30 May
CX105 - 00:10 - HKG-MEL

Som ni ser sa har jag ett "tomrum" mellan SFO och LAX, da jag inte hittar nagra award seats overhuvudtaget, i nagon kabin, pa denna strackan den 21 eller 22 maj.

Jag skulle kunna ta en open jaw och kopa en enkelbiljett cash pa denna stracka, men om jag forstar det ratt sa kan jag inte ta stop-over om jag har open jaw?

Har nagon forslag pa hur man skulle kunna losa detta? Alternativa satt att ta sig mellan SFO och LAX utan att behova ta open jaw? Eller maste jag helt enkelt strunta i stopover i HK pa vagen hem? Kanns ju trakigt om det ska "skita sig" pa att man inte hittar platser pa den kortaste strackan pa itinerariet.

Last edited:
Tur och retur LAX-SFO kostar väl 150 USD i ekonomi och 250 USD i första klass så kanske det är ok att ha LAX som destination. Annars ligger ju Oakland och SAN Jose nära SFO. Man borde iallafall kunna flyga in till San Francisco och ut från Oakland utan att det räknas som open jaw.

Tur och retur LAX-SFO kostar väl 150 USD i ekonomi och 250 USD i första klass så kanske det är ok att ha LAX som destination. Annars ligger ju Oakland och SAN Jose nära SFO. Man borde iallafall kunna flyga in till Oakland och ut från SFO utan att det räknas som open jaw.
Sorry, skulle klargjort lite (sag garna till om jag missat nagot!):

Min (faktiska) destination ar LAX. Finns inga lediga award seats till LAX pa mina datum, vilket ar anledningen till att jag flyger in till SFO och sen vidare till LAX darifran. Min returresa avgar fran LAX (till HKG).

Det bildas alltsa ett tomrum mellan SFO och LAX pa utresan, eftersom det inte verkar finnas nagra awardplatser pa den strackan.

Som jag ser det sa ar mina alternativ isafall:

1. MEL-(...)-SFO-(Openjaw)-LAX-(...)-MEL. I detta fall kan jag inte ta stopover i HKG pa hemvagen som planerat, eftersom att man inte kan ha bade stopover och open jaw pa ett USDM itinerary.

2. Hitta alternativa vagar fran SFO till LAX som fortfarande ar en del av USDM-itinerary. T.ex. alternativa flygplatser eller en omvag via en annan flygplats, t.ex. SFO-LAS-LAX (inte kollat availablity annu).

SAN Jose (SJC) till Lax 21 maj kl 20.25 med American Airlines i Första klass verkar finnas.
Jag tror det är cirka 50 km mellan SFO och SJC.
Kanske är det så att in till SFO OCH ut från SJC inte räknas som open jaw

SAN Jose (SJC) till Lax 21 maj kl 20.25 med American Airlines i Första klass verkar finnas.
Jag tror det är cirka 50 km mellan SFO och SJC.
Tack-- hade missat den helt (trots att AAdvantage verkar soka pa nearby airports ocksa). Finns bara en plats pa den flighten enligt BAEC sa det ar nog lage att ringa och boka itineraryn ikvall.

Toppen