Senaste nytt

US Airways Dividend Miles bonusresa tråd (oneworld)

Btw, det star att lasa att USDM ar mer restriktiva med MPM nufortiden. Finns det nagot enkelt satt att kontrollera att man inte overstiger granserna?

Btw, det star att lasa att USDM ar mer restriktiva med MPM nufortiden. Finns det nagot enkelt satt att kontrollera att man inte overstiger granserna?
Det är bäst att använda både ExpertFlyer och Global Circle Mapper.

I ExpertFlyer, klicka på "Travel Information", sedan välj fliken "Max Permitted Mileage".
T ex MEL-SFO.
Kod:
Maximum Permitted Mileage
MELSFO-YY 12JAN15
TICKETED POINT SURCHARGES APPLY.
    GI      M        5M       10M       15M       20M       25M
MPM PA   9458      9930     10403     10876     11349     11822

25M (MPM+25%, i detta fall är 11.822 miles) är absolut max längd du kan flyga mellan Melbourne och San Francisco.

Nagon som vet om JAL's award-sokmotor visar phantom availability for Cathay Pacific? Hittar minst 2-3 platser i F varje dag mellan 26-28 maj mellan LAX och HKG, men USDM-agenten ser inte denna availability. Den visas heller inte pa BAEC eller Qantas.

Expertflyer visar dessutom 6 tomma F-stolar (dvs. hela kabinen) pa de avgangar dar jag ser availability pa JAL.

Last edited:
Ser ut som en väldigt trevlig resa. Hoppas du lyckas boka. Har du använt BAs hemsida för att hitta availability?

Här är några USDM tips som ibland hjälpt mig. De flesta från Flyertalk. Några specifika JL tips bland annat.

-------

För att boka flighter med S7, JL samt MH behöver de kolla i ett annat system. Man måste säga följande till agenten:

Look at the YCF Inventory by pressing KW on the terminal

------

Dep 00:00AM : Some agents have difficulty finding flights leaving between midnight and 2 AM. This is because the US systems show it leaving the day before. If the agent cannot find it, please ask to look at the day before

• JL : US Rep cannot find available seats. Workaround: "Always have to remember Rep to open JL reservations on a new screen".
  • MH : US Rep cannot find awards in First Class. Workaround: First class needs to be booked in P-cl instead of Z-cl (as on most other OW carriers). > link < booking classes: > KVS <

Kan man välja säte på MH första klass från Paris till Kuala Lumpur?
Hur gör man då?
På BAs hemsida ville de ha cirka 250 kronor för att välja säte i Business class.
Jag har en USDM bokning.

Toppen