Senaste nytt

Upprop! Amex Platinum blir i princip värdelöst från 1 januari 2012.

Jag är också otroligt missnöjd med AMEX reseförsäkring, eller snarare Solid Försäkringar. Det är just där skon klämmer. AMEX hänvisar alla frågor och klagomål till Solid. Det som alltså erbjuds är inte AMEX i övrigt helt fantastiska service utan byråkratiskt trams med ett litet bolag i Helsingborg.

Vid en resa till Kina så vart vårt flyg hem inställt. När jag väl hemma skulle begära ersättning från AMEX reseförsäkring så var Solid väldigt jobbiga att ha att göra med. De ville ha kvitton på allt, även fika. Ifrågasatte varför jag inte betalade med AMEX i taxin på väg till flygplatsen (jag var så glad att jag överhuvudtaget lyckades få chauffören att köra till rätt flygplats) Det hela slutade med att jag struntade att fulfölja kraven. Det var inte så mycket pengar och jag vart så förbannad. Principtänket tog inte över den gången.

En humoristisk detalj var dock att min dåvarande tjej fick ut 800 kr genom sin Reseförsäkring hos Folksam :)

Vad motiverar egentligen höjningen till 6000/år?
Det verkar på Amex som främsta motiveringen är att dem nu fått b.la Scandic som lojaltypartner och att man kommer direkt in på deras näst högsta nivå. Men Scandic?! Det är en hotellllkedja som inte direkt är att jämföra med vare sig Hilton eller Starwood eller någon av de andra som Amex har och det är inte World Wide. Så att gå med i deras stamgästprogram är ju värdelöst om man reser mycket utomlands.
Är det därför man betalar 1000 kr mer nästa gång?!

Ser man krasst överlag på deras partnerprogram så är det rätt klent..
Avis Preferred - Det kan vilken kund som helst få
Hertz No 1 - Kan också vilken kund som helst få.

Varför är inte Sixt med bland deras program?!. och varför erbjuds endast de lägsta medlemsnivåerna när det gäller bilhyra.
Sådana småsaker irriterar iaf mig när det kommer till förmåner och dyl.

Ett litet inlägg i debatten, AMEX trådarna bör inte ligga under "Kreditkort" då det inte är ett kreditkort. Det är ett betalkort - har jag mycket bestämt fått förklarat för mig av AMEX själva.. tack och hejdå var mitt svar på det!

Hej på er,först tack för ett grymt forum som jag följer dagligen.
Har en liten fundering som jag ville ha lite input på. Har haft AMEX platinum sen ca 10 år. Har även SAS AMEX kort. Betalar idagsläget alla mina resor med Amex. Börjar känna att kortet börjar bli väl dyrt med nya årsavgiften. Tänkte säga upp Platinum och behålla SAS AMEX: Har skaffat Eurocard Platinum (där får jag ju Priority pass). Den enda nackdelen jag kommit på är väl att om jag betalar med SAS AMEX så har jag en sämre försäkring. Betalar jag med EC går jag miste om EB poäng. Är EBG & Flying blue guld. Spend 350-550 tkr per år. Vad skulle de ärade erfarna BC människorna råda mig till?
MVH Jörgen

Hej på er,först tack för ett grymt forum som jag följer dagligen.
Har en liten fundering som jag ville ha lite input på. Har haft AMEX platinum sen ca 10 år. Har även SAS AMEX kort. Betalar idagsläget alla mina resor med Amex. Börjar känna att kortet börjar bli väl dyrt med nya årsavgiften. Tänkte säga upp Platinum och behålla SAS AMEX: Har skaffat Eurocard Platinum (där får jag ju Priority pass). Den enda nackdelen jag kommit på är väl att om jag betalar med SAS AMEX så har jag en sämre försäkring. Betalar jag med EC går jag miste om EB poäng. Är EBG & Flying blue guld. Spend 350-550 tkr per år. Vad skulle de ärade erfarna BC människorna råda mig till?
MVH Jörgen

Lite input, Priority Pass via EC plat är snikvarianten där man får betala vid varje besök.

Enligt Eurocard är det inkl fria beök:
"Med Eurocard Platinum får du ett kostnadsfritt medlemskap i Priority Pass (värde EUR 399). Dessutom bjuder vi alltid på entréavgiften till loungerna. Priority Pass ger dig tillgång till mer än 600 VIP-lounger i över 300 städer jorden runt. Medföljande gäst betalar 30 USD per besök.

För att besöka loungerna visar du upp ditt Priority Pass som du fått tillsammans med ditt Eurocard Platinum."

Dock får man ju om jag fattat det rätt ta med gratis gäst på PP som man fått via AMEX platinum.

Enligt Eurocard är det inkl fria beök:
"Med Eurocard Platinum får du ett kostnadsfritt medlemskap i Priority Pass (värde EUR 399). Dessutom bjuder vi alltid på entréavgiften till loungerna. Priority Pass ger dig tillgång till mer än 600 VIP-lounger i över 300 städer jorden runt. Medföljande gäst betalar 30 USD per besök.

För att besöka loungerna visar du upp ditt Priority Pass som du fått tillsammans med ditt Eurocard Platinum."

Dock får man ju om jag fattat det rätt ta med gratis gäst på PP som man fått via AMEX platinum.

Hmmmm :mad:
Jag har fått betala senast för ett halvt år sedan. Nu ska jag kolla upp detta med platinum service.

Toppen