Senaste nytt

Upprop! Amex Platinum blir i princip värdelöst från 1 januari 2012.

Nej men jag har nu fått svar från EC:

Skillnaden ligger i att jag har Eurocard Corporate Platinum = 30 USD.

Last edited:
Inga andra åsikter om jag förlorar mycket eller gör dumt att säga upp kortet?

Om Du inte maxar utnyttjandet av förmåner, inbjudningar, rabatt på flygbiljetter samt hyr bil ofta etc - så är nog Amex Platinum relativt dyrt. För egen del är det väl värt årsavgiften.

Du kan läsa i andra trådar om förmånerna, t ex fritt SAS Amex, PP m.m.

De MR-poäng som genereras, efter det att Amex/SAS "2-4-1"-vouchern erhållits, för jag över till BAEC.

Last edited:
Ännu en fascinerande bransch. Hur motiverar EC att Platinum Corp beläggs med USD 30 / besök när Platinum Priv ger fritt tillträde ?
Någon som hört någon motivering

Jag trodde att AMEX erbjuder sina platinum kunder en kundtjänst som man kan ringa till dygnet runt. Man läser hit och dit att med Platinum kortet får du "Personlig service dygnet runt". Så är det faktiskt inte! Igår ringde jag av ren slump vid 20:05 och så klart fick inte prata med nån av de trevliga tjejer på kundtjänsten :) Jag kontaktade kundtjänsten vid 08:00 imorse och enligt AMEX är personlig service deras live style. Vad löjliga ni är! Jag var förbannad för att på amexs webbsida läste jag att "För våra Platinum- och Elite-medlemmar finns även ordinarie kundservice tillgänglig dygnet runt.". Skickade länken till tjejen från kundtjänsten och sen blev det tyst i luren. Hon visste inte att sådan information fanns på deras webbsida. I USA, Storbritannien och många andra länder är Amex kundtjänsten öppet 24/7 för alla kortmedlemmar från Blue till Platinum osv. Längst ner på bilden ser ni deras löjliga löfte om 24/7 kundtjänst:)

Attachments

• amex24:7.jpg
    amex24:7.jpg
    908,8 KB · Visningar: 344
Toppen