Senaste nytt

Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

Det har blivit 10 legs på mindre än en vecka för mig. Min spontana reaktion nu är JÄVLAR I HELVETE vad trångt det blivit i loungerna!? Idag tänkte jag gå på toa i guld-loungen på ARN. Kö. Kollar toaletterna i plusloungen. Kö.
På CPH var det knökfullt som vanligt.
Kniper man ett "guest office" eller ens ett "phone room" har man haft enorm tur.
Detta har gjort att jag helt sonika går ut från flygplatsen en stund för att slippa trängseln.
Vilka kommer egentligen in numera? Är det fortfarande hela Star Alliance? Lägger man på Skyteam är det inte konstigt att det blir kaos.

Vänta lite. Är det både Star Alliance och Sky Team i SAS loungerna? Vad hände där egentligen
SkyTeam och vissa StarAlliance bolag som köpt in sig på SAS loungerna. Inte alla. Dessutom så är t.ex. KLM och AF på ARN ännu baserade i T2, så där får de gå på Pearl. I det hela så tror jag inte alliansbytet haft en jättestor inverkan på antal besökare i loungerna på ARN, just pga terminalerna.

SkyTeam och vissa StarAlliance bolag som köpt in sig på SAS loungerna. Inte alla. Dessutom så är t.ex. KLM och AF på ARN ännu baserade i T2, så där får de gå på Pearl. I det hela så tror jag inte alliansbytet haft en jättestor inverkan på antal besökare i loungerna på ARN, just pga terminalerna.
Aha. Någon som vet hur det är i CPH?

Tyvärr inget nytt, utan att det är fakta har jag nog bara upplevt det på sträckan ARN-CPH med kombinationen Main, äldre crew samt många rader Plus.
Aha, ja det stämmer i stort sett precis. ARN-CPH, main och äldre crew. Hade fenomenet även på HEL-CPH igår, men det var svensk besättning så det ligger nog inom ramen för analysen!
Visserligen var det bara två rader plus igår och fullt i go. Jag har känt att de ofta har riktigt bråttom att komma ner i go-kabinen då.
Med liten plus kabin har jag noterat att de ibland kör en variant - en flygvärdinna börjar tidigt med att dela ut boxen (om det nu är frukost) för hand, helt utan vagnen. Sedan frågar de dricka som också hämtas från galley. När båda flygvärdinnorna är klara, så kör de ut vagnen och hoppar helt förbi plus.

Vilka kommer egentligen in numera? Är det fortfarande hela Star Alliance? Lägger man på Skyteam är det inte konstigt att det blir kaos.
Nej, alla Star Alliance tappade accessen samma dag som SAS lämnade. Sen har vissa star alliance bolag skrivit nya avtal med sas lounge och dessa kommer fortfarande in. Men det är långt ifrån alla.

Toppen