Senaste nytt

Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

Ingen aning, jag tog automaten istället den tog 20s

Det hade ju varit något! Tyvärr tror jag det ligger rätt långt ner på prioriteringslistan för SAS. Sen tycker jag nog de först borde öppna en till på longhaul sidan.

De har ju delat upp avgångar mellan C och E gates, rätt långt att gå mellan. Eventyr som contract och någon till vid E vore ju fint om man fick drömma :)
 
Ingen aning, jag tog automaten istället den tog 20s

Det hade ju varit något! Tyvärr tror jag det ligger rätt långt ner på prioriteringslistan för SAS. Sen tycker jag nog de först borde öppna en till på longhaul sidan.
De kunde delat av en del av existerande lounger, som LH gjort på en del ställen.
 
De kunde delat av en del av existerande lounger, som LH gjort på en del ställen.

Hur har LH delat av sina lounger?

SAS egna lounge är ju redan indelade i Business och Gold i hubbarna. LH har ju business och Senator vilket är motsvarande.

HON får ju förvisso särbehandling ibland men de är betydligt färre än Diamanter.
 
Hur har LH delat av sina lounger?
Ungefär som SAS i Oslo tänker jag, först en Plus del, sen längre in en Gold del. LH har även en First Class del på en vissa mindre lounger. Där de inte har helt separata lounger för alla dessa tre kategorier. Nu är jag ingen LH expert, men detta har jag sett på sina håll.
 
Ungefär som SAS i Oslo tänker jag, först en Plus del, sen längre in en Gold del. LH har även en First Class del på en vissa mindre lounger. Där de inte har helt separata lounger för alla dessa tre kategorier. Nu är jag ingen LH expert, men detta har jag sett på sina håll.

Jo, men den uppdelningen har ju redan SAS på sina egna lounger. I Newark och Chicago är det på tok för få resande för detta upplägg. I Göteborg är loungen för liten. Och det är ju de lounger man har.

Guld och diamanter går det 13 på dussinet av dessutom. Vilket du ju ser i loungen.

Lufthansas första klass-del är ju trevlig men de resenärerna är dels få, dels betalar de otroligt mycket mer för sina biljetter. Det går inte på något sätt att jämställa diamant med Första Klass. Möjligen kan du likna dem vid HON. Som ju också är få.

Funderar på om Pandion möjligen får någon special behandling i loungerna.
 
Jo, men den uppdelningen har ju redan SAS på sina egna lounger. I Newark och Chicago är det på tok för få resande för detta upplägg. I Göteborg är loungen för liten. Och det är ju de lounger man har.

Guld och diamanter går det 13 på dussinet av dessutom. Vilket du ju ser i loungen.

Lufthansas första klass-del är ju trevlig men de resenärerna är dels få, dels betalar de otroligt mycket mer för sina biljetter. Det går inte på något sätt att jämställa diamant med Första Klass. Möjligen kan du likna dem vid HON. Som ju också är få.

Funderar på om Pandion möjligen får någon special behandling i loungerna.
Helt omöjligt för mig att se vilka som är Diamond i loungen, du har kanske ser det på folk? :)

Är väl ingen som jämför First Class med Diamond. Ville bara förklara, eftersom du inte förstod, att det går fysiskt att dela av lounger.

Mitt första inlägg var om CPH. Största flygplatsen för SAS etc. Där kunde de dela av Diamond kanske? Eller på andra sätt göra mer plats.

Chicago och Newark är jag totalt ointresserad utav.
 
Helt omöjligt för mig att se vilka som är Diamond i loungen, du har kanske ser det på folk? :)

Är väl ingen som jämför First Class med Diamond. Ville bara förklara, eftersom du inte förstod, att det går fysiskt att dela av lounger.

Mitt första inlägg var om CPH. Största flygplatsen för SAS etc. Där kunde de dela av Diamond kanske? Eller på andra sätt göra mer plats.

Chicago och Newark är jag totalt ointresserad utav.

Du föreslog en uppdelning. Som Lufthansa har.

Jag frågade dig hur du vill dela upp det. Det svarar du inte på.

Jag gav exempel på hur Lufthansas uppdelning motsvarar den som SAS redan har.

Och som sagt, du får gärna återkomma med idéer om hur SAS fysiskt avdelar en lounge för att ta emot de tusentals diamantmedlemmar som rör sig i systemet varje dag.

Lufthansas exempel du rör med HON och F-resenärer är 5000 personer globalt. SAS motsvarighet är 2700 personer med pandion-status.

Du underskattar gravt mängden diamantresenärer. Jag ser inte hur de skulle kunna tas emot på ett annat meningsfullt sätt i Köpenhamnsloungen. Men beskriv gärna vad du har för tankar.
 
Du föreslog en uppdelning. Som Lufthansa har.

Jag frågade dig hur du vill dela upp det. Det svarar du inte på.

Jag gav exempel på hur Lufthansas uppdelning motsvarar den som SAS redan har.

Och som sagt, du får gärna återkomma med idéer om hur SAS fysiskt avdelar en lounge för att ta emot de tusentals diamantmedlemmar som rör sig i systemet varje dag.

Lufthansas exempel du rör med HON och F-resenärer är 5000 personer globalt. SAS motsvarighet är 2700 personer med pandion-status.

Du underskattar gravt mängden diamantresenärer. Jag ser inte hur de skulle kunna tas emot på ett annat meningsfullt sätt i Köpenhamnsloungen. Men beskriv gärna vad du har för tankar.
SAS har löst det, så du kan vara lugn. Det ser ut att komma en Diamond lounge 2027 på Kastrup. Case closed
 
Toppen