Senaste nytt

Upplevelsen med att flyga med SAS efter 1:a september

Jämför oktober nu:

För EBG/EBD har CPH-incheckningen med SAS blivit en långsammare och större röra när man flyger SAS under hektiska tider än när SAS var i Star Alliance. SAS Fast Track förblir snabbt och snabbt, men SAS incheckningsdiskar behöver förbättras och mer enhetlig hastighet.

SAS Lounge på CPH mer trångt än vad det brukade vara under jämförbara dagar i höstas.

Jämför oktober nu:

För EBG/EBD har CPH-incheckningen med SAS blivit en långsammare och större röra när man flyger SAS under hektiska tider än när SAS var i Star Alliance. SAS Fast Track förblir snabbt och snabbt, men SAS incheckningsdiskar behöver förbättras och mer enhetlig hastighet.

SAS Lounge på CPH mer trångt än vad det brukade vara under jämförbara dagar i höstas.
Reste du i helgen? Det har varit ferie i Danmark och nu höstlov i Sverige.

Did you travel this weekend? It has been a holiday in Denmark and now autumn holidays in Sweden.
As I tried to mention above, I am comparing October days in 2024 to those in October 2023. I know the fall break periods, and am even comparing the same fall break launch dates and times. So I am comparing the Friday, Saturday and Sunday school fall break experiences in 2024 to the exact same period in 2023. But also the rest of the month has been sort of like this too.

Last edited:
Jämför oktober nu:

Jag instämmer med detta. Checkar sällan in bagage men när jag skulle till USA för 3 veckor sedan så var hela fållan full. Dock en lördag.

Räddningen blev att hämta ut boardingkort i automaterna. (Hade inte koll på att det funkar när det är blockerat i appen, men testade och det gick bra).

Loungen var dock okej med plats.

Det viktigaste för mig är att fast track funkar och den levererade som vanligt!

En sak jag noterat flera gånger i plus kort-distans är att personalen frågar
"Nånting att dricka?"
Är man inte jäkligt på, så kör de vidare utan man får chans att be om snacks.

Kanske är det slumpen men jag har noterat det flera gånger och bara i sept/oktober så det kändes som en ny policy. Kan inte minnas att de försökt köra igenom plus så snabbt någonsin förr.
Sedan har jag iofs också sett flygvärdinnor som frågat om flera gånger "anything else?" Som de brukade göra, så det har inte varit konstant dåligt sedan 1 sept

"Nånting att dricka?"

Kanske är det slumpen men jag har noterat det flera gånger och bara i sept/oktober så det kändes som en ny policy. Kan inte minnas att de försökt köra igenom plus så snabbt någonsin förr.
Sedan har jag iofs också sett flygvärdinnor som frågat om flera gånger "anything else?" Som de brukade göra, så det har inte varit konstant dåligt sedan 1 sept
Tyvärr inget nytt, utan att det är fakta har jag nog bara upplevt det på sträckan ARN-CPH med kombinationen Main, äldre crew samt många rader Plus.

"Nånting att dricka?"

Har upplevt det samma ett par gånger i nya eran. Tänkte inte så mycket på det första gången, men när det upprepades... Å i synnerhet när flex skriver om det. Om det är skriptat känns det lite sniket.

Jag instämmer med detta. Checkar sällan in bagage men när jag skulle till USA för 3 veckor sedan så var hela fållan full. Dock en lördag.

Räddningen blev att hämta ut boardingkort i automaterna. (Hade inte koll på att det funkar när det är blockerat i appen, men testade och det gick bra).

Loungen var dock okej med plats.

Det viktigaste för mig är att fast track funkar och den levererade som vanligt!
Jo men alla USA flyg går ju typ samtidigt, och alla passagerare har bagage...
Har väl alltid varit så?

"Nånting att dricka?"

Samma här. Vet inte när det blev så, men du har helt rätt när jag tänker efter.

Toppen