Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svaren.

Ringde en indier för några dagar sen från OptionTown och frågade om jag ville ha economy extra också (hade inte valt det först). Sa ja till det och fick confirmation på det idag. Förstår inte hur det gått till egentligen, senaste tiden har det inte gått att hitta en enda biljett till det flyget oavsett klass. Någon som förstår?

Förresten, är det lugnt att vara en timme innan avgång på kastrup om man flyger economy extra?

Skulle säga att det är tight....det är risk att det är kö vid passkontrollen om det är flera avgångar samtidigt och ska du flyga till USA så brukar det vara ännu en säkerhetskontroll vid gaten. (Ska du dessutom checka in baggage så tar ju det sin lilla tid också)

Inom Europa så är en timme innan avgång normalt sett inga problem.

Ok, lägger på lite extra då :)

Brukar i och för sig inte vara kö på Kastrup och dessutom får man väl använda Fast Track om man flyger Economy Extra? Aldrig provat det men det låter ju som det ska gå aningen fortare i alla fall...

Kön till passkontrollen kan vara oändligt lång om du har otur, speciellt nu under sommaren. (Händer ganska ofta)

Fast track har du tillgång till och det brukar gå relativt smidigt.

Aj katten, menar du där man lämnar in baggaget? Eftersom jag fick economy extra borde jag få ta business check-in då, där borde inte vara kö eller? ...eller menar du någon annan passkontroll?

Han menar säkert passkontrollen som ligger mellan Schengen & icke Schengen inne i transferområdet. Efter incheck och säkerhetskontroll ( fasttrack )
Den måste passeras för avresor till länder utanför Schengen.

Han menar säkert passkontrollen som ligger mellan Schengen & icke Schengen inne i transferområdet. Efter incheck och säkerhetskontroll ( fasttrack )
Den måste passeras för avresor till länder utanför Schengen.

Precis! och här finns ingen "Fast track"

Någon som har en insikt i vad som begränsar passagerarantalet i SAS A330 produkt? Jag kollar specifikt på SK945 (ARN-ORD) på tisdag som är fullt enligt SAS och Expertflyer. Men, om man kollade på seatmaps innan de släcktes ner så var det sex platser kvar i ekonomi, halvfullt i economy extra och halvfullt i business. Jag ser naturligtvis fram emot en Optiontown uppgradering till C men om också business flaggas fullt minskar väl chanserna rejält?

Vad jag är lite frågande inför är att inte tar emot mer passagerare trots att planet inte är fullt. Handlar det om begränsningen på take-off vikt? Mycket frakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen