Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar man på seatmapen för SK925 nu så finns 6 platser lediga i C, en i Y (Eco Extra) och ett helt gäng (40+) i Economy. Det behöver ju inte betyda något, speciellt i Economy där alla inte seatas förrän incheckning, men i C så brukar de flesta seata sig redan vid bokning så det kan vara ett gott tecken också. Det är dock omöjligt att spekulera eftersom seatmap inte ger en rättvis bild, men jag vidhåller ändå att oddsen är rätt bra för en C-klass uppgradering, om du frågar mig. :cool:

då tar jag ditt ord på det ;) någon som har erfarenhet om det minskar chanserna till uppgradering för att min medresenär är min dotter dvs barn biljett. (dock en snäll sådan som inte stör hehe absolut inte partisk)

på SAS hemsida är det helt slutsålt på den 13/8. Bådar inte så gott :( men men så länge man får sina pengar tillbaka så är det ju värt chansningen. Får chansa på returen. Du har inte lust att ge din åsikt om chanserna på ord-cph den 13/9. Optiontown säger att man får pengarna ett par dagar efter men hur är det i verkligheten går det så fort?

SAS hemsida motsvarar ju det SAS publicerar ut i Amadeus för försäljning, så det stämmer att det inte går att boka flighten längre.

Vad gäller hemresan med SK44 så har du fortfarande ett antal platser lediga i samtliga klasser, men det är ju rätt länge till det datumet, så det är väldigt osäkert. SAS har ju en förkärlek (och som verkar vara konsensus här och på andra flygforum) att endast uppgradera med OT när Economy är fullt eller överbokat, så du får hoppas att de säljer mycket Economybiljetter på den flighten :)

ORD Chicago O'Hare Intl IL US [KORD]
CPH Copenhagen Kastrup DK [EKCH]
THU 13 Sep 2012
Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Availability
--------- ------ ---- -------- ---- -------- --- -- --------------------------------------------------------------
SK 944 ORD 22:05 CPH 13:20 343 A0 C9 D9 J0 Z0 R0 Y9 S5 B5 E9 M9 H8 Q8 V8 W2 U2 K0 L0 T0 G0 N0

Ang notifiering från OT; det är inte helt ovanligt att man inte hör något alls från dem enligt min erfarenhet. Då kan man få en glad överraskning när man checkar in.. ;)

De ska dock maila när det är bestämt om uppgraderingen gick igenom eller inte, vilket sker ganska nära avgång.

Tack för infon Agehall. Så om man nu mot förmodan inte hör något och uppgraderingen inte lyckas när kan man förvänta sig pengarna åter? Tycks ha läst här att du flyger en del till USA. Har du använt optiontown dit någongång och vad är din åsikt när flightmanagen visar helt utnollad. Helt kört eller? ;)

Ja, om uppgraderingen inte går igenom så får du tillbaka allt utom €5 eller vad det nu är de tar i avgift. Det har funkat utmärkt den gång jag inte lyckats med uppgradering.

Jag flyger inte så mycket till USA i mitt nuvarande jobb, men jag har använt OT ett antal gånger. Ju mer överbokat planet är, dessto bättre verkar chanserna vara. Att flighten är nollad brukar kunna betyda att det är något "fuffens" - det finns ju ingen anledning att sluta sälja platser på en flight som är halvfull! Dock är det svårt att uttala sig om hur det kommer att gå, men under sommartider är chansen rätt stor att det är i economy de har problem med att det är överbokat så jag skulle tro att det är ett gott tecken.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen