Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratade just med mina föräldrar som är på EWR just nu. De fick tydligen igenom sin uppgradering M->C också, så familjen Agehall har rätt bra utdelning på OT. Tror det är typ 1/10 som inte gått igenom nu.

Pratade just med mina föräldrar som är på EWR just nu. De fick tydligen igenom sin uppgradering M->C också, så familjen Agehall har rätt bra utdelning på OT. Tror det är typ 1/10 som inte gått igenom nu.

Nice...är ursprungsbiljetten i någon särskild bokningsklass?

Flyger man med SAS under högsäsong så kan man vara rätt säker på att få igenom sin OT-uppgradering, det är min erfarenehet. I lågsäsong däremot, när ekonomiklass knappt är halvfullt, då händer det knappt alls...

Jag insåg precis att min uppgradering för två personer på SK995 gått igenom när jag loggade in på SAS och tittade på min bokning. Plötsligt hade jag ingen vald sittplats längre och när jag klickade vidare insåg jag att jag nu kunde välja plats i C. Man tackar! Därefter kollade jag mailen och fann mina nya biljetter (detta med mer än 72h före avgång). Trevlig överraskning!

Originalbiljetten för sträckan ARN-CPH-PEK kostade 3003 SEK/pp och uppgraderingen 289 EUR/pp. Tack för en bra deal SAS: Det kan tilläggas att enligt KVS så är alla ekonomiplatser slutsålda.

Hemresan kommer ske från NRT på en söndag, och då verkar det inte tillhandahållas några OT alls. Det står "UTo Not Available" på den flighten. Efter ett mail till OT blev svaret att de vissa veckodagar inte erbjuder uppgraderingar på SAS flighter, men att det kan öppnas upp närmare avgång.

Eftersom jag börjar resan från ARN, och först sträckan blir i ekonomi, så måste jag nu fråga om jag kan använda mig av C-incheckningen på Arlanda ändå?

Jag insåg precis att min uppgradering för två personer på SK995 gått igenom när jag loggade in på SAS och tittade på min bokning. Plötsligt hade jag ingen vald sittplats längre och när jag klickade vidare insåg jag att jag nu kunde välja plats i C. Man tackar! Därefter kollade jag mailen och fann mina nya biljetter (detta med mer än 72h före avgång). Trevlig överraskning!

Originalbiljetten för sträckan ARN-CPH-PEK kostade 3003 SEK/pp och uppgraderingen 289 EUR/pp. Tack för en bra deal SAS: Det kan tilläggas att enligt KVS så är alla ekonomiplatser slutsålda.

Hemresan kommer ske från NRT på en söndag, och då verkar det inte tillhandahållas några OT alls. Det står "UTo Not Available" på den flighten. Efter ett mail till OT blev svaret att de vissa veckodagar inte erbjuder uppgraderingar på SAS flighter, men att det kan öppnas upp närmare avgång.

Eftersom jag börjar resan från ARN, och först sträckan blir i ekonomi, så måste jag nu fråga om jag kan använda mig av C-incheckningen på Arlanda ändå?

Det ska fungera, eftersom Du ju säkerligen vill ha bagaget "taggat" med priority-tag - observera dock att första sträckan i Economy tillåter mindre bagage. Är båda sträckorna på samma biljett - då skulle jag även gå till C-loungen på Arlanda...

Jag har ett svagt minne om SAS flight som avgår från Tokyo på lördagar är registrerad som halv charter till japanskt luftfartsverket.
Det är för att de tidigare körde programmed charter bl a till Tromso, Bergen.

Det fungerade fint att checka in bagaget hela vägen till SIN. De kunde dock inte skriva ut något boardingkort på ARN så har fått böka med det här i PEK. 3 personer som alla sa helt olika saker gällande var man skulle gå och fixa kortet.

Hur långt innan kan/ bör man beställa en uppgradering?
Om man väljer att uppgradera från economy till eco extra eller Business ( SAS) så klickar man i båda valda, betalar man för båda uppgraderingarna direkt och sedan godkänns den bästa tillgängliga? och den andra återbetalas?
Samt går det att boka för 2 pers?

Mvh P

Så snart som möjligt, skulle jag gissa. Man betalar för business och får sedan tillbaks diffen mot eco+ om det blir det istället.
Optiontown är lite udda i det att man _måste_ göra samma uppgradering för alla i samma bokning. Antingen uppgraderas alla eller ingen. Så problemet är snarare om man bara vill uppgradera en enskild i en bokning, då måste man få den bokningen splittad.

Fick fö igår igenom min uppgradering B-Z på lördag. Tre av tre försök har gått igenom hittills. :)

E

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen