Jag insåg precis att min uppgradering för två personer på SK995 gått igenom när jag loggade in på SAS och tittade på min bokning. Plötsligt hade jag ingen vald sittplats längre och när jag klickade vidare insåg jag att jag nu kunde välja plats i C. Man tackar! Därefter kollade jag mailen och fann mina nya biljetter (detta med mer än 72h före avgång). Trevlig överraskning!
Originalbiljetten för sträckan ARN-CPH-PEK kostade 3003 SEK/pp och uppgraderingen 289 EUR/pp. Tack för en bra deal SAS: Det kan tilläggas att enligt KVS så är alla ekonomiplatser slutsålda.
Hemresan kommer ske från NRT på en söndag, och då verkar det inte tillhandahållas några OT alls. Det står "UTo Not Available" på den flighten. Efter ett mail till OT blev svaret att de vissa veckodagar inte erbjuder uppgraderingar på SAS flighter, men att det kan öppnas upp närmare avgång.
Eftersom jag börjar resan från ARN, och först sträckan blir i ekonomi, så måste jag nu fråga om jag kan använda mig av C-incheckningen på Arlanda ändå?