Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vill bara tipsa om att det på senaste tiden ofta är billigare att uppgradera på Arlanda än via Optiontown vid long haul. Betalade 1200 spänn för PLUS sist och förr-förra gången hade de något erbjudande på Business för 3000 kronor från ekonomi och det har jag inte fått nån gång via optiontown.

Vill bara tipsa om att det på senaste tiden ofta är billigare att uppgradera på Arlanda än via Optiontown vid long haul. Betalade 1200 spänn för PLUS sist och förr-förra gången hade de något erbjudande på Business för 3000 kronor från ekonomi och det har jag inte fått nån gång via optiontown.

Vilken poängintjäning har det varit då? Som ekonomi eller den nya klassen?

Yepp, gick in och kollade och det står Go så behöver man poängen kan det ju vara värt att köra med OT beroende på pris såklart.

Ställer man frågan vid incheckning eller i gaten?

Blev nekad uppgradering till Hongkong imorgon. Det känns ok. Jag har den konstiga egenskapen att jag faktiskt sover bättre i ekonomisäte än i business. Får se om jag ev uppgraderar mig till plus för lite mer space.

Som vanligt ser det ändå ganska bra ut på platstillgången. Igen inget samband mellan efterfrågan och tillgång.

Om man bokar om en flygbiljett får man problem med inlagda OT requests då eller faller de ut med pengar tillbaka automatiskt då man inte har biljett för datumet längre?

Fick reda på att GOT-CPH på tisdag är uppgraderad till Plus, men nästa flight CPH-EWR är fortfarande pending.

Bör jag inte kunna välja plats på första flighten iom uppgraderingen? Försökte via SAS:s sida men det var inte möjligt alls. Via appen hittade jag inget alls. Har bara fått meddelande från OT och ingen ny biljett utfärdad från SAS (än).

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen