Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
En erfarenhet jag har med OT är att det aldrig har gått igenom då jag inte uppgraderat alla sträckor.

Hoppas att det inte är så.

En erfarenhet jag har med OT är att det aldrig har gått igenom då jag inte uppgraderat alla sträckor.

Stämmer inte på longhaul iaf. Jag har ansökt om OT för t ex enbart hemresan och det har fungerat. Även bara sökt OT för långa benet ARN-CPH-BJS och det har också funkat. Intra-EU vet jag inte, har alltid sökt OT för samtliga sträckor.

Hoppas verkligen att det inte är så! Jag snålade och ansökte enbart för CPH-CDG på min resa ARN-CPH-CDG i påsk.

Saker jag funderar på:
Jag betalade med ett kort som har expiry date nästa månad. Kommer det att bli problem att få tillbaka pengarna om uppgraderingen inte går igenom?
Borde jag gå in och requesta även för ARN-CPH för att få större chans att det går igenom?
Om min incheckning kan påverka uppgraderingsbeslutet, som de skriver, så kanske det var extra dumt att bara ansöka för slutbenet. För jag vill ju checka in redan på morgonen för hela trippen ARN-CPH-CDG.

Last edited:

Så är det inte. Har gått igenom varje gång för mig trots flygningar som ARN-CPH-LHR där jag endast OT CPH-LHR.

Nu senast flög vi ARN-OSL-CPH-EWR, SFO-CPH-OSL, OSL-CPH-ARN och där ansökte jag endast SFO-CPH som gick igenom.

Europa/Norden: 5/5
Long Haul: 1/1

Hoppas verkligen att det inte är så! Jag snålade och ansökte enbart för CPH-CDG på min resa ARN-CPH-CDG i påsk.
Jag har rest på europa-flighter med anslutning inrikes, där jag enbart har ansökat om OptionTown och fått de beviljat för europa-flighterna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen