Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om det är den klass som ger lägst intjäning innebär det att OT från Plus Flex till Business inte ger fler poäng alls...
Bra poäng, vore intressant att veta hur en sådan situation skulle utspela sig.
Vad svaret än är på just den frågan så är väl inte det huvudsakliga målet med OT att man ska få mer miles/poäng utan att man ska hamna i en bättre class of service. Eller?

Nja säg inte det. Det är nog komibinationen - men i mitt fall lutar det åt poängen.

Uppgradera kan man göra på många olika sätt - exempelvis med poäng. Hade jag tillräckligt med baspoäng för kvalificering till önskad nivå eller poäng i överflöd hade jag nog inte ansökt om OT i första läget. Behöver jag poäng och/eller statuspoäng hade valet nog fallit på OT.

Nja säg inte det. Det är nog komibinationen - men i mitt fall lutar det åt poängen.
Förstå mig rätt, i mitt fall är det också kombinationen. Inget snack om saken. :)
Det jag menade var: Vad är OptionTowns mål? Att marknadsföra produkten som något där passageraren kan hamna i bättre class of service, eller som något där passageraren får mer poäng vid en uppgradering?
"Bryr" de sig OM det nu är så att en dyr Plus till Business Saver inte ger extra poäng, men ger bättre class of service?

Dum fråga kanske...men ser att uppgradering ARN-HKG har studsat upp från ca 350 till drygt 500 bara på någon dag(!). Finns det någon möjlighet att det priset kan falla lika snabbt som det steg, eller är det att hoppas på för mycket?
Gick in i dag och noterade samma, sjukt irriterande. Är helt grön på det här så jag skulle ju ha slagit till första gången jag var inne. 13500 per person är tveksamt om jag vill chansa på.

Fick uppgradering LHR-ARN nu. Första gången jag provar OT.
Signade upp 2015-09-07 10:30
Bekräftad uppgradering 2015-09-09 18:50
Avgång 2015-09-12 18:00

Provade för skojs skull OT på morgondagens resa ARN-DUS. Inget tillgängligt. En petig fråga som säkert har frågats tidigare. Kan man välja stol vid uppgradering? Jag åker aldrig annat än aisle i apklass och Plus. I Biz spelar det mindre roll men det åker jag sällan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen