Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Provade för skojs skull OT på morgondagens resa ARN-DUS. Inget tillgängligt. En petig fråga som säkert har frågats tidigare. Kan man välja stol vid uppgradering? Jag åker aldrig annat än aisle i apklass och Plus. I Biz spelar det mindre roll men det åker jag sällan.

Klart du kan välja, frågan är dock om det finns några bra stolar lediga när du väl får din OT.

EUR 44 för CPH-ARN är inte heller så billigt... får se om den hoppar ner, behöver inte poängen längre då EBD är klar och jag har nästan 400 t EB-poäng...

Ok. Så jag kan inte veta innan man blir beviljad vilken plats det blir?
Nej, i det ögonblick du blir uppgraderad kan du gå in och välja plats, inte innan (det vore ologiskt...). Det är ju några dagar innan avresa. Faktum är att du kan se på sas.se innan du får ett mail från OT i de flesta fall, men vem orkar ligga och kolla hela tiden...
PH

Om man har en plus biljett inrikes ( och ibland även med go) kan man oftast komma med ett tidigare flyg ( ombokning vid gate eller disken plan 2
Arlanda) Borde även funka med en OT uppgraderad biljett ( syns ej på boardingkortet att det är OT) Har någon erfarenhet om den högrepoängen hänger med den nya flighten?

Fick uppgradering LHR-ARN nu. Första gången jag provar OT.
Signade upp 2015-09-07 10:30
Bekräftad uppgradering 2015-09-09 18:50
Avgång 2015-09-12 18:00
Fick uppgradering ARN-LHR nu också.
Signade upp 2015-09-09 19:10
Bekräftad uppgradering 2015-09-10 10:20
Avgång 2015-09-12 07:55

Om man har en plus biljett inrikes ( och ibland även med go) kan man oftast komma med ett tidigare flyg ( ombokning vid gate eller disken plan 2
Arlanda) Borde även funka med en OT uppgraderad biljett ( syns ej på boardingkortet att det är OT) Har någon erfarenhet om den högrepoängen hänger med den nya flighten?

Jag har gjort exakt så. Hade en resa hem från London som var uppgraderad med OT till Plus. Kom iväg från kontoret lite tidigare än beräknat så jag gick till SAS gaten och personalen där ordnade så jag kom med ett tidigare plan som just höll på att boarda. De hänvisade mig dock till att gå till ombokningsdisken nästa gång jag ville med ett tidigare flyg.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen