kai-groundstroem
New member
Nytt försök med OT, denna gång CPH-EWR 9/7 med retur EWR-ARN 21/7, båda plus till business. Hoppas på bättre lycka än tidigare. Är alla flyg till EWR i nya kabinen nu?
Kai Groundstroem skrev:Nytt försök med OT, denna gång CPH-EWR 9/7 med retur EWR-ARN 21/7, båda plus till business. Hoppas på bättre lycka än tidigare. Är alla flyg till EWR i nya kabinen nu?Klicka för att utvidga...
jth skrev:Alla A330 är nu uppgraderade (eller kommer iaf vara det när du flyger). Ingen A340 är ännu uppgraderad, och CPH-EWR 9 Juli ser nu ut att flygas med en 340 så tyvärr blir det nog i så fall gammal kabin för dig. Du borde f ö ha bra OT-chans för just nu ser den ut så här: C9 D9 Z0 R0 J0 Y1 S1 B0 P0 A0 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0 N0Alltså fullt i ekonomi och en plats kvar i plus.Klicka för att utvidga...
jth skrev:Ingen A340 är ännu uppgraderad, och CPH-EWR 9 Juli ser nu ut att flygas med en 340 så tyvärr blir det nog i så fall gammal kabin för dig.Klicka för att utvidga...
Kai Groundstroem skrev:Fast nu när jag kikar på bokningen står det att SK909 är A330-300 och SK904 likaså...Klicka för att utvidga...
jth skrev:Mjaha, sorry.. jag klickade snett i expertflyerDen 9 juli är det mycket riktigt en uppgraderad A330 som gäller för SK909, just nu ska tilläggas. Där är bokningsläget betydligt öppnare dock: C9 D9 Z9 R0 J0 Y9 S9 B9 P9 A0 E9 M9 H9 Q9 V9 W9 U9 K9 L6 T6 O0 G9 N0Klicka för att utvidga...
igelkotten skrev:Har sökt om ot upgrade från Go till Plus för ord-arn nu på torsdag. Det är första gången jag gör detta. Vad tror ni är sannolikheten att detta kommer gå, och när bör jag få besked?Klicka för att utvidga...
Daniel Brage skrev:Är SK-flyg som är utfärdade på icke SK-biljett (dvs, ej 117-dokument) möjliga att uppgradera? I mitt fall en flight som både flygs och marknadsförs av SK är utfärdad som en OS-biljett (257-).Klicka för att utvidga...
jth skrev:Din flight ser just nu ut att vara slutsåld i alla klasser. Det betyder att det mycket sannolikt är en viss överbokning och de borde därför vara intresserade av att sälja ett antal platser till OT. Eftersom ingen här vet hur uppgraderingarna går till så är det omöjligt att säga hur stor chans det är att just din uppgradering går igenom, men jag skulle nog säga att det finns en bra chans.Normalt får man besked 3 dagar innan, men nu sitter jag själv som på nålar och väntar på besked om min uppgradering på tisdag, så det kan dröja, de lovar inte något besked förrän 24 timmar innan avgång.Klicka för att utvidga...
Vaniljvodka skrev:Är det ändrat från 4 timmar till 24 timmar innan avgång?Klicka för att utvidga...
K0ngo skrev:Om man bokar i GO, uppgraderar med OT blir biljetten då ombokningsbar?Klicka för att utvidga...
Jag bokade om en genom appen idag, funkade klockrent. Dock - det fungerade inte förrän incheckningen var regelrätt öppen. Checkade in som vanligt 30+ timmar före avgång, och då sade appen att det inte fanns några avgångar att byta till. Provade igen ca 18 timmar före avgång, och då fanns det 4 alternativ.K0ngo skrev:Om man bokar i GO, uppgraderar med OT blir biljetten då ombokningsbar?Klicka för att utvidga...
JappTotopez skrev:Nu fick jag igenom poänguppgradering Go~>Plus för SK903 på tisdag. OT är fortfarande pending upgrade decision, men det är ju kört nu.Så nästa fråga är, kan man uppgradera vidare vid gate om man uppgraderat med poäng?Klicka för att utvidga...